آثار مربوط به جشنواره نماهنگ رضوی به‌صورت آلبوم تصويری در می‌آيد
کد خبر: 2553046
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱

آثار مربوط به جشنواره نماهنگ رضوی به‌صورت آلبوم تصويری در می‌آيد

گروه هنر: نماهنگ‌های ارسالی به دبيرخانه جشنواره نماهنگ رضوی به‌صورت يك آلبوم تصويری در می‌آيند و در اختيار مراكز فرهنگی قرار می‌گيرد و صدا و سيما نيز در مناسبت‌های مختلف از اين نماهنگ‌ها استفاده خواهد كرد.

ماشاءالله امان‌الهی بهاروند، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، در ارائه گزارشی از روند برگزاری چهارمين جشنواره نماهنگ رضوی، گفت: تاكنون اطلاع‌رسانی مربوط به اين جشنواره ملی در استان انجام گرفته و دبيرخانه جشنواره آماده دريافت آثار مربوط به هنرمندان در قالب نماهنگ با موضوع رضوی است.
وی افزود: پيرامون جشنواره نماهنگ رضوی هشت جشنواره جنبی نيز در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود كه از جمله اين جشنواره‌های جنبی می‌توان به شعر رضوی، پوستر رضوی، خوشنويسی و حديث سلسلة‌الذهب اشاره كرد.
بهاروند با بيان اينكه يكسری تغييرات و نوآوری‌ها در جشنواره امسال نماهنگ رضوی خبر داد و گفت: به منظور برگزاری بهتر جشنواره‌های جنبی نماهنگ رضوی در نظر داريم يك جابه‌جايی از نظر برگزاری جشنواره‌ها بين شهرستان‌های استان انجام بگيرد.
معاون فرهنگی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ترويج فرهنگ رضوی را وظيفه‌ای همگانی دانست و تصريح كرد: در اين بين نقش هنرمندان مثل شاعران، نويسندگان و فيلم‌سازان بسيار مؤثرتر است و اين قشر بايد در قالب هنر در زمينه ترويج فرهنگ رضوی در قالب هنر تلاش كنند.
وی افزود: انتظار داريم در چهارمين جشنواره نماهنگ رضوی شاهد حضور چشمگيرتر هنرمندان در ارائه نماهنگ با موضوع رضوی باشيم.
بهاروند اضافه كرد: در فرهنگ بومی ما اعتقاداتی در رابطه با فرهنگ رضوی وجود دارد كه بايد هنرمندان استان در زمينه معرفی اين اعتقادات به مردم اقدام كنند.
وی ادامه داد: هنرمندان بايد در قالب هنر خود و معرفی فرهنگ اهل بيت(ع) و فرهنگ رضوی با خرافات و اعتقادات كاذبی كه در رابطه با فرهنگ اهل بيت(ع) و فرهنگ رضوی وجود دارد، مقابله كنند.
معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خصوص نماهنگ‌های ارسالی به دبيرخانه جشنواره نماهنگ رضوی نيز گفت: اين آثار به صورت يك آلبوم تصويری در می‌آيند و در اختيار مراكز فرهنگی قرار می‌گيرد و صدا و سيما نيز در مناسبت‌های مختلف از اين نماهنگ‌ها استفاده خواهد كرد.
captcha