لزوم تدريس كتاب‌های مربوط به جنايات شيميايی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 2553257
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

لزوم تدريس كتاب‌های مربوط به جنايات شيميايی در دانشگاه‌ها

گروه جهاد و حماسه: محمدباقر نيكخواه‌بهرامی بر لزوم تاثيرگذاری بر افكار عمومی درباره جنايات شيميايی عراق در جنگ‌تحميلی و ضرورت تدريس كتاب‌های مربوط به جنايات شيميايی در دانشگاه‌ها تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، محمدباقر نيكخواه‌بهرامی، نويسنده كتاب «جنايت جنگی» با اشاره به نامگذاری هشتم تير به نام «روز مبارزه با سلاح‌های شيميايی و ميكروبی» گفت: ما در طول هشت سال دفاع‌ مقدس، در سه حوزه با ارتش حزب بعث درگير بوديم. اولين حوزه، جنگ متعارف بود كه در ميدان رزم رخ می‌داد. دومين حوزه نيز جنگ شهری بود كه در عرف، حمله به مناطق غيرنظامی، ممنوع است.
وی، «جنگ شيميايی» را سومين حوزه جنگ عراق عليه ايران خواند و افزود: ايران حدود 600 بار توسط عراق، مورد حمله شيميايی قرار گرفت كه 582 نوبت آن در كتاب «جنايت جنگی: حملات شيميايی عراق در جنگ با ايران» تبيين شده است. البته به دليل محدود بودن اسناد درباره 18 نوبت باقی مانده، از تشريح آنها در كتاب گذشتم.
فرمانده قرارگاه پدافند شيميايی در دوران دفاع‌ مقدس تصريح كرد: بيش از 10 هزار شهيد و 100 هزار مصدوم شيميايی از دوران جنگ‌ تحميلی بر جای مانده كه ترجمه آثاری همچون «جنايت جنگی: حملات شيميايی عراق در جنگ با ايران» و ورود آنها به مجامع بين‌المللی، در اثبات حقانيت ايران در جنگ‌ تحميلی مؤثر خواهد بود.
محمدباقر نيكخواه‌بهرامی در ادامه اظهار كرد: افكار عمومی جهان، بر اساس اطلاعاتی كه در دسترس‌شان قرار می‌گيرد، درباره وقايع مختلف، قضاوت می‌كنند و اين در حالی است كه بسياری از مردم، خبر ندارند كه 450 شركت خارجی در تجهيز عراق به سلاح‌های شيميايی نقش داشته‌اند. افكار عمومی به دنبال حقيقت و ذات انسان، در پی عدالت است. اطلاع‌رسانی مناسب درباره جنگ شيميايی عراق عليه ايران، به نفع ما خواهد بود.
وی بر لزوم توزيع و تدريس اين گونه كتاب‌ها در دانشگاه‌ها تأكيد كرد و گفت: برخی از استادان رشته‌های شيمی و حقوق، خواهان معرفی كتاب «جنايت جنگی» به دانشجويان خود هستند كه اميدواريم با حمايت متوليان، اين امر محقق شود.
گفتنی است كه كتاب «جنايت جنگی: حملات شيميايی عراق در جنگ با ايران» به همت مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌ مقدس به چاپ رسيده است.
captcha