نشست مسئولان مراكز قرآن و عترت سازمان قرآن و عترت بسيج تهران برگزار شد
کد خبر: 2562273
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

نشست مسئولان مراكز قرآن و عترت سازمان قرآن و عترت بسيج تهران برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: نشست مسئولان مراكز قرآن و عترت سازمان بسيج تهران بزرگ شب گذشته، 24 تيرماه با حضور رئيس نمايشگاه بين‌المللی قرآن در محل اين نمايشگاه برگزار شد.

رحيم قربانی، رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اشاره به اولين دوره حضور اين سازمان در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، گفت: با توجه به اينكه سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ اولين دوره برگزاری نمايشگاه قرآن را تجربه می‌كرد تصميم گرفتيم تا جلسه مسئولان مراكز قرآن و عترت نواحی بسيج تهران بزرگ را در محل برگزاری نمايشگاه برگزار كنيم.
وی در ادامه با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئيس نمايشگاه بين‌المللی قرآن و حسن محمدی، مديرعامل اتحاديه تشكل‌های قرآنی در اين نشست، افزود: ما در نمايشگاه امسال سه غرفه راه‌اندازی كرده‌ايم كه يكی از اين غرفه‌ها مربوط به خود سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ و فعاليت‌های آن است.
رحيم قربانی دو غرفه ديگر اين سازمان را مربوط به مراكز قرآن و عترت و مهدها و مكتب‌خانه‌های قرآنی سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ دانست و تصريح كرد: در اين غرفه‌ها دستاوردها و برنامه‌های در دست اجرای سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ در ادامه به بيان جزئيات نشست مسئولان قرآن و عترت نواحی بيسج تهران بزرگ پرداخت و اظهار كرد: بيشتر بحث‌های مطرح شده در اين جلسه در مورد برنامه‌های ما در ماه مبارك رمضان بود. ضمن اينكه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشكوه چند برنامه ويژه نيز صورت گرفت.
قربانی خاطرنشان كرد: از جمله اين برنامه‌ها می‌توان به برگزاری 17 محفل انس با قرآن كريم، بحث آغاز جشنواره قرآنی «الحافظون»، طرح سنجش وضعيت قرآنی بسيجيان و اولين گردهمايی فعالان و نخبگان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ اشاره كرد.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ بخش ديگری از بحث‌های مطرح شده در اين نشست را مربوط به ادامه برگزاری كارگاه‌های سبك زندگی قرآنی عنوان كرد و گفت: همچنين در مورد ادامه اجرای طرح واژه‌های آسمانی و اولين يادواره شهدای قرآنی مطالبی بيان شد.
وی در پايان افزود: در اين نشست حجت‌الاسلام حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزير ارشاد و حسن محمدی، مديرعامل اتحاديه تشكل‌های قرآنی در سخنان جداگانه‌ای به بيان توصيه‌ها و انتظارات خود از سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ پرداختند و فعاليت‌های اين سازمان از بدو تأسيس تا كنون جهت مهجوريت‌زدايی قرآن در تهران را ستودند.
يادآور می‌شود، اين نشست شب گذشته دوشنبه، 24 تيرماه در محل نمايشگاه بين‌المللی قرآن برگزار شد.
captcha