جشنواره قرآنی «الحافظون» به همت سازمان قرآن و عترت بسيج تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 2562312
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

جشنواره قرآنی «الحافظون» به همت سازمان قرآن و عترت بسيج تهران برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ از برگزاری جشنواره قرآنی «الحافظون» خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام برای حضور در اين جشنواره تا روز بيستم ماه مبارك رمضان تعيين شده است.

رحيم قربانی، رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اشاره به برگزاری اولين دوره جشنواره قرآنی «الحافظون»، گفت: اين جشنواره از معدود جشنواره‌هايی است كه تنها در بحث حفظ قرآن كريم برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به زمان ثبت نام برای حضور در اين جشنواره تا 20 رمضان، افزود: زمان ثبت نام برای حضور اين جشنواره از ابتدای ماه مبارك رمضان آغاز شده است و تا بيستمين روز از اين ماه مبارك ادامه دارد كه اميدواريم با حضور گسترده‌ای از علاقه‌مندان قرآن همراه باشد.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ تصريح كرد: جامعه هدف اين جشنواره شامل تمامی مقاطع خواهد بود و شركت كنندگان در هر مقطع با يكديگر رقابت خواهند كرد. اين جشنواره در چهار مقطع تا هفت سال، از هشت تا 15 سال، از 16 سال تا 50 سال و بالای 50 سال برگزار می‌شود.
قربانی با تأكيد بر اينكه در برگزاری اين جشنواره خبرگزاری بين‌‌المللی قرآن(ايكنا) نيز همكاری دارد، اظهار كرد: جشنواره قرآنی الحافظون در رشته‌های مختلف حفظ قرآن كريم از حفظ اجزاء كوچك تا كل قرآن كريم را شامل می‌شود.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ در پايان در مورد زمانبندی و مراحل مختلف برگزاری اين جشنواره نيز گفت: به زودی در مورد زمانبندی اين مسابقات اطلاع‌رسانی خواهد شد. اين مسابقات در مراحل ناحيه‌ای، منطقه‌ای و نهايی(پايگاه‌های مقاومت سطح شهر تهران) برگزار می‌شود.
captcha