آغاز تربيت 70 هزار حافظ قرآن در بسيج تهران بزرگ
کد خبر: 2564880
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

آغاز تربيت 70 هزار حافظ قرآن در بسيج تهران بزرگ

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ در اولين گردهمايی نخبگان قرآنی اين سازمان گفت: در سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ كار تربيت 70 هزار حافظ قرآن را در قالب جشنواره قرآنی«الحافظون» آغاز كرد‌ه‌ايم.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، اولين گردهمايی نخبگان و فعالان قرآنی بسيج تهران بزرگ شب گذشته، يكشنبه، 30 تيرماه با حضور امين پويا و علی‌اكبر ملك‌شاهی دو نفر از قاريان بين‌المللی كشورمان و صديق محمود منشاوی، قاری برجسته مصری در حسينيه حضرت زهرا(س) واقع در خيابان پادگان وليعصر(عج) برگزار شد.
بنابر اين گزارش، در ابتدای اين گردهمايی كه از ساعت 22 تا 24 شب گذشته ادامه داشت، امين پويا، قاری بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از سوره مباركه «الرحمن» پرداخت و در ادامه آن نيز رحيم قربانی، رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ به بيان سخنانی در مورد اين گردهمايی پرداخت.
قربانی با اشاره به آيه 86 سوره مباركه «قصص»، گفت: بر اساس اين آيه كسانی كه با قرآن در ارتباط هستند و به اين كتاب الهی خدمت می‌كنند، مورد لطف و رحمت الهی هستند، همچنين خدمت‌رسانی به خادمان قرآنی نيز افتخاری است كه خداوند متعال نصيب ما كرده است.
وی در ادامه به اهداف راه‌اندازی سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ اشاره و تصريح كرد: سازمان قرآن و عترت در راستای ترويج قرآن و عترت در سطح بسيجيان شهر تهران و آحاد مردم اين شهر از آذرماه سال گذشته فعاليت خود را آغاز كرده است و پس از آن 23 مركز قرآن و عترت را در 23 ناحيه مقاومت بسيج شهر را‌ه‌اندازی كرد.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ، راه‌اندازی 1000 واحد قرآن و عترت در سطح 1000 پايگاه شهری را يكی از اولويت‌های امسال اين سازمان عنوان و اظهار كرد: سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ فعاليت‌های خود را محدود به بسيجيان نكرده است و برای كودكان نيز با برنامه وارد ميدان شده است كه راه‌اندازی 856 مكتب‌خانه قرآنی يكی از اين برنامه‌ها بوده است.
وی خاطرنشان كرد: يكی از اهداف سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ شناسايی نخبگان قرآنی سطح شهر تهران است و تاكنون توانسته‌ايم 1000 نفر از اين نخبگان را شناسايی كنيم، هدف ما از شناسايی اين نخبگان اين است كه فعاليت‌های قرآنی را در سطح نواحی و پايگاه‌ها به اين افراد واگذار شود.
قربانی با اشاره به نخبگان حاضر در اين گردهمايی گفت: اگر شما نخبگان بسيجی به طور جدی وارد عرصه قرآن نشويد، قطعاً خلاءهای بزرگی كه در شهر تهران وجود دارد، پر نخواهد شد و با ورود نخبگان بسيجی است كه می‌توان اين خلاءها را از بين برد.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی مناسبی در بحث تبليغ و ترويج قرآن، افزود: از ماه مبارك رمضان آغاز تربيت 70 هزار حافظ قرآن كريم را كليد زده‌ايم. اين كار تحت عنوان جشنواره قرآنی «الحافظون» در دست اجرا است و اميدواريم با اجرای آن بتوانيم به هدف تربيت اين تعداد حافظ قرآنی دست يابيم.
قربانی در ادامه طرح واژه‌های آسمانی، طرح آموزش سريع و آسان قرآن كريم، طرح مهدويت و طرح تربيت مربيان قرآنی را بخشی از طرح‌های مهم سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ معرفی كرد و گفت: برخی از اين طرح‌ها آغاز شده است و برخی ديگر نيز در دست اجرا است.
وی در ادامه از طرح آموزش عالی دو رشته تبليغ و ترويج قرآن كريم خبر داد و اظهار كرد: ما در دو رشته مبلغ قرآن كريم در سطح كاردانی و مروج قرآن كريم در سطح كارشناسی در دانشگاه جامع علمی، كاربردی سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ شرايط را برای تحصيل بسيجيان فراهم كرده‌ايم.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ تصريح كرد: در بخش تبليغ و ترويج نيز امسال 20 محفل انس با قرآن كريم را با حضور قاريان بين‌المللی از ايران و مصر برگزار خواهيم كرد كه اين محفل نورانی يكی از اين 20 محفل قرآنی خواهد بود، همچنين در عرصه نمايشگاه قرآن، تهيه نشريه قرآنی و راه‌اندازی سايت جامع «مبیّن» كه اخبار مربوط به بسيج تهران بزرگ را پوشش می‌دهد نيز فعاليت‌های خوبی صورت گرفته است.
قربانی در بخش پايانی سخنان خود هدف از برگزاری اين گردهمايی را دراز كردن دست ياری و كمك به سمت نخبگان قرآنی بسيج تهران بزرگ عنوان كرد و افزود: اين جلسه‌ بهانه‌ای است برای اينكه از نخبگان قرآنی بسيج تهران برای تبليغ و ترويج قرآن كريم استفاده كنيم.
در ادامه اين مراسم گروه تواشيح «مفتاح‌النور» به اجرای دو قطعه در مورد ماه مبارك رمضان پرداخت و در ادامه آن نيز سردار ريوندی، معاون هماهنگ كننده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به بيان سخنان كوتاهی پرداخت.
سردار ريوندی با اشاره به اينكه قرار بود در اين گردهمايی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ حضور داشته باشد، افزود: به دليل يك جلسه مهم اين امر ميسر نشد و من به نيابت از ايشان در خدمت شما هستم.
وی در ادامه فعاليت‌های سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ را بسيار اثرگذار و هوشمندانه عنوان و اظهار كرد: با راه‌اندازی اين سازمان فعاليت‌های قرآنی در سپاه از حاشيه به متن كشيده شد، الان ما در همه نواحی مقاومت بسيج دارای مراكز قرآن و عترت هستيم و اميدواريم فعاليت‌های قرآنی اين سازمان با همين سرعت در آينده نيز ادامه داشته باشد.
معاون هماهنگ كننده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در پايان اجرای همه اين فعاليت‌ها را مرهون تلاش‌های رحيم قربانی و همكاران وی در سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ دانست و گفت: اميدواريم اين سازمان الگويی برای سپاه در همه استان‌های كشور شود.
در ادامه اين مراسم علی‌اكبر ملكشاهی، قاری بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از سوره مباركه «ابراهيم» پرداخت، همچنين پايان بخش اين گردهمايی كه تا ساعت 24 شب گذشته ادامه داشت تلاوت آياتی از سوره مباركه «غافر» توسط صديق محمود منشاوی قاری برجسته مصری بود.
captcha