اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس با درك تغييرات فضای سايبر توسط نخبگان
کد خبر: 2583032
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
راهكارهای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در فضای مجازی/21

اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس با درك تغييرات فضای سايبر توسط نخبگان

گروه فضای مجازی: فرمانده قرارگاه سايبری ستادكل نيروهای مسلح كشور گفت: برای اشاعه انديشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فضای سايبر، نيازمند درك تغييرات و تهديدات و شرايط مقابله با آن در بين نخبگان انقلاب اسلامی هستيم.

سردار بهروز اثباتی، فرمانده قرارگاه سايبری ستاد كل نيروهای مسلح كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و استفاده از آنها در فضای مجازی گفت: استفاده از انديشه‌ و ارزش‌های انقلاب اسلامی در فضای مجازی نياز نيازمند عوامل زيادی است تا بتواند به درستی شكل گيرد و در كنار آن بايد در اين زمينه تحقيق و پژوهش‌ كرد.
اثباتی با اشاره به ضعيف عمل كردن فعالان عرصه مجازی در ترويج انديشه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مشكل اساسی در گام اول، عدم درك تغييرات و تهديدات فضای سايبری و شرايط مقابله با آن در بين نخبگان انقلاب اسلامی در فاز اول است و اين درك كردن شرايط مقداری به طول انجاميد و اين بخاطر اين است كه بعد از انقلاب اسلامی نزديك به 30 سال است كه كشور به‌طور آماجی و پشت سرهم مورد تهديد قرار ‌گرفته است و درك باور اين جنگ تمام عيار از آن لحظه تاكنون در محيط مجازی طول كشيد.
فرمانده قرارگاه سايبری ستادكل نيروهای مسلح كشور افزود: زمانی كه اين درك كردن طولانی می‌شود طبيعتاً آمادگی به لحاظ تكنولوژی، آموزشی، شناسايی و بكارگيری از نيروی انسانی و همچنين هزينه كردن وجود ندارد. كشور ما تمامی انديشه‌های ناب و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد اما برای برپايی اين ستون‌ها بايد به جوانان انقلاب اسلامی فرصت داد تا بتوان اين پايه‌ها شكل گيرد و بعد از آنها در فضای مجازی استفاده كرد.
وی بيان كرد: مدت زمانی كه از انقلاب اسلامی ايران و دفاع مقدس می‌گذرد می‌توان گفت يك فرصت و زمان منطقی‌ای بود برای درك انديشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از آن قرار گرفتن در فاز اجرای اين انديشه‌ها در فضای مجازی و طبيعتا فضای مجازی هم محيطی است كه تحول در آن بسيار سريع و ناگهانی شكل می‌گيرد.
اثباتی با اشاره به فعاليت دشمنان در فضای مجازی افزود: دشمنان در فضای مجازی بيكار نيستند و هميشه و در همه صحنه‌ها سعی كرده‌اند، فاصله بين ما و خودشان را حفظ كنند تا ماهم با استفاده از ميانبر‌هايی مانند فرهنگ بسيجی و استفاده از جشنواره‌های وبلاگ نويسی و سايبری و فعاليت خوب جوانان در جهت حركت كردن به سمت انديشه‌ و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی لازم است كه ميانبرهای بيشتری پيدا كنيم و اين فاصله‌ها را حفظ كنيم.
وی در پاسخ به اينكه مسئولان چه وظيفه‌ای برای انتقال ارزش و انديشه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بين جوانان و ترويج آن در فضای مجازی دارند گفت: بنده نزديك به چندين سال است كه كار فرهنگی انجام می‌دهم و خودم هم جزء مسئولان هستم و معتقدم كه فرهنگ نبايد منتظر عمل مسئولان باشد چرا كه مسئولان دغدغه‌‌های خودشان را دارند، از جمله خود بنده اما وظيفه آنها همين است كه با زمينه‌‌سازی، حمايت و هدايت در حد مقدورات خودشان در اين زمينه تلاش كنند.
فرمانده قرارگاه سايبری ستادكل نيروهای مسلح كشور ادامه داد: جريان فرهنگ و انتقال آن بايد از ذات شكل‌ بگيرد و دركنار آن به لحاظ مديريتی، حمايتی و هدايتی كه مسئولان دارند بايد اين وظيفه را انجام دهند و طبيعتا بايد اين موارد در كنار مسئولان و با همكاری مردم انجام شود تا انديشه‌ها و فرهنگ‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به درستی انتقال يابد.
اثباتی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مجازی، ازجمله وبلاگ‌نويسی در اشاعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس گفت: همايش‌، ويترين يك حقيقت است و آن‌ چيزی را كه نشان می‌دهد استعداد نيروی انسانی و قدرت ما در همايش‌ها و در هر مكان ديگر است و اگر مسئولان ما اين را درك كنند و از اين استعداد‌ها و فرصت‌ها استفاده كنند به شكل طبيعی فرصت برای ما در جهت انتقال اين انديشه‌ها بيشتر خواهد شد.
captcha