نقاط ضعف و قوت جشنواره قرآنی المصطفی(ص) در بیان طلبه حافظ کل قرآن
کد خبر: 2611802
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

نقاط ضعف و قوت جشنواره قرآنی المصطفی(ص) در بیان طلبه حافظ کل قرآن

گروه حوزه‌های علمیه: طلبه شرکت‌کننده در رشته حفظ کل بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) گفت: ایجاد انگیزه، نقطه قوت و جشنواره قرآنی المصطفی(ص)و نبود تنوع در رشته‌ها و کاهش سهمیه‌ها، نقطه ضعف آن است.

سیدمحسن احسانی، طلبه حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه در بخش شفاهی جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) رقابت‌های خوبی را در چند روز اخیر شاهد بودیم، اظهار کرد: کاهش رشته‌های این دوره از جشنواره سبب کاهش تعداد شرکت‌کنندگان شده است، زیرا امسال فقط حفظ کل را داشتیم در حالی که در سال قبل رشته‌های دیگر حفظ نیز برقرار بود.

وی ادامه داد: یکی از تغییرات دیگری که در این دوره از مسابقات ایجاد شده، کاهش سهمیه کشورهاست به گونه‌ای که از کشوری مانند افغانستان که تعداد زیادی حافظ قرآن دارد و کشور دیگری که دو یا سه حافظ تنها یک نفر به مرحله نهایی راه می‌یابند.

احسانی عنوان کرد: یکی از دلایل این مسئله بنابرگفته مسئولان برگزاری مسابقات، حفظ حالت بین‌المللی آن است.

اضافه شدن مفاهیم مثبت است

وی اضافه شدن مفاهیم به مسابقات در تمامی رشته‌ها را یکی از تغییرات در جشنواره برشمرد و گفت: ده درصد نمرات مسابقه مربوط به مفاهیم است و باعث آشنایی قاریان و حافظان با این مقوله می‌شود.

شرکت‌کننده در بیستمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) عنوان کرد: فضا و سالن این مسابقات در مقایسه با سال‌های قبل خوب نبود و برای رفت و آمد مشکل داشتیم ضمن اینکه از لحاظ صوتی نیز مشکلاتی وجود داشت ولی امکانات رفاهی خوبی وجود داشت.

احسانی درباره تاثیر این مسابقات بر روی طلاب المصطفی و تبلیغ آنان در عرصه بین المللی اظهار کرد: این طلاب در بازگشت به کشورهایشان به عنوان قاری، امام جماعت و مربی فعالیت دارند و لذا این مسابقات در ایجاد انگیزه بیشتر برای آنان موثر است.

وی مرور و تقویت حفظ متسابقان را از دیگر فواید آن دانست و در عین حال نبود تنوع در رشته‌ها و کاهش سهمیه را از نقاط ضعف این مسابقات برشمرد.

captcha