فراخوان خیرین برای مشارکت در ساخت مراکز درمانی در عتبات عالیات
کد خبر: 2616902
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

فراخوان خیرین برای مشارکت در ساخت مراکز درمانی در عتبات عالیات

گروه سلامت: با شعار «لبیک یا حسین» فراخوان خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در ساخت شش درمانگاه و یک بیمارستان برای زائران عتبات عالیات اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فراخوان سراسری خیرین و نیکوکاران کشور برای مشارکت در ساخت شش درمانگاه و یک بیمارستان در عتبات عالیات امروز با حضور سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، فرح‌ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور امروز سه‌شنبه 17 آذر ماه اعلام شد.

در این نشست خبری سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر و سازمان صلیب سرخ به دلیل جایگاه جهانی که دارند، می‌توانند خدمات پزشکی و بهداشتی در سایر کشورها ارائه دهند، گفت: ایران در 22 کشور جهان دارای درمانگاه و بیمارستان است.

وی به وضعیت بهداشتی نامناسب در عراق نیز اشاره و عنوان کرد: عراق کشور همسایه و همجوار ماست که مرقدهای مطهر ائمه(ع) در آنجا قرار دارند و سالیانه هزاران نفر از مردم ایران به این کشور سفر می‌کنند و با توجه به موقعیت بهداشتی خاص این کشور لازم است ما تمام هم وغم خود را برای ارائه خدمات بهداشتی در این کشور به مکار ببریم.

مرعشی در ادامه به فعالیت درمانگاه‌های هلال احمر ایران در شهرهای کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و بغداد قبل از حمله داعش اشاره و اظهار کرد: پس از این حمله مراکز درمانی ما به شهرهای کربلا و کاظمین محدود شد.

وقف زمین برای ساخت بیمارستان هلال احمر در نجف اشرف
وی از خریداری هتل محل اقامت نیروهای درمانی حلال احمر در نجف اشرف به عنوان محلی وقف شده برای هلال احمر خبر داد و گفت: خریداری زمین در کشور دیگری برای هیچ نهادی غیر از وزارت امور خارجه ممکن نبود اما هلال احمر با استفاده از پتانسیل خود این هتل را خریداری و مقرر شده بعد از بازسازی به عنوان بیمارستان چشم، گوش، حلق و بینی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با هلال احمر عراق و عتبه امام حسین(ع) داریم، مقرر شده است که بیماران کم‌بضاعتی که هلال احمر عراق معرفی می‌کند، را در ایران درمان کنیم که نصف هزینه این درمان‌ها را هلال احمر عراق و نصف دیگر را هلال احمر ایران پرداخت می‌کند.

وی افزود: در تلاش هستیم که همین خدمات پزشکی را در کشور عراق ارائه دهیم که این مسئله نیازمند جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ساخت درمانگاه و بیمارستان در عراق است.

3 درمانگاه در کربلا، 2 درمانگاه در نجف و یک درمانگاه در کاظمین ساخته می‌شود
مرعشی اعلام کرد: بر همین اساس مقرر شده است سه درمانگاه در کربلا، دو درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در کاظمین و یک بیمارستان تخصصی چشم در کربلا ساخته شود.

در ادامه این نشست خبری فرح‌ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مجمع خیرین سلامت با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی به امضاء رسیده و قرار است از روز پنج‌شنبه 20 آذر ماه از طریق پایگاه‌های داوطلبان در 597 ایستگاه، 745 پایگاه‌ جمع‌آوری هزارو 420 صندوق مستقر خواهد شد.

شماره حساب 700080004 بانک رفاه آماده دریافت مشارکت‌های مردمی
وی افزود: دو هزار و 321 داوطلب نیز در جمع‌آوری وجوه نقدی مشارکت‌های مردمی ویژه عتبات عالیات مشارکت خواهند کرد و شماره حساب 700080004 بانک رفاه نیز برای جمع‌آوری وجوه مردمی اعلام شده است، همچنین دستگاه‌های کارت‌خوان سیار نیز در کنار صندوق‌ها وجوه مردمی را درخواهند کرد.

رافع به ظرفیت سفرنامه سلامت و امید در خصوص جلب مشارکت‌های مردمی نیز اشاره و اعلام کرد: با ورود سفرنامه‌سلامت و امید به استان ایلام و استقرار آن در مرزهای خروجی کشور، از این ظرفیت نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ساخت درمانگاه در عتبات عالیات استفاده خواهیم کرد.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از داوطلبان هلال احمر در روز 27 آذر ماه نیز اشاره و عنوان کرد: باران مهربانی این روز نیز مختص جمع‌آوری کمک‌های مردمی به عتبات عالیات خواهد بود.

192 شعبه خیرین سلامت آماده دریافت مشارکت‌های مردمی
سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور نیز با تأکید بر اینکه رسالت خیرین سلامت ارائه خدمات به مردم ایران اسلامی است، گفت: با اعتمادی که مردم به این مجمع داشته‌اند دو هزارو 500 مرکز، بیمارستان و خانه بهداشت توسط مجمع ساخته شده و 192 شعبه این مجمع در کشور با اعتماد مردم سه هزار میلیارد تومان طی چهار سال اخیر سرمایه جذب کرده‌اند.

وی به حضور گسترده مردم کشورمان در عتبات عالیات اشاره و اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از مردمی که عازم عتبات عالیات می‌شوند، از بضاعت مالی متوسط و کم برخوردار هستند و ما وظیفه داریم برای درمان مردم اقدامی انجام دهیم.

طباطبایی به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان داوطلبان و مرکز پزشکی هلال احمر اشاره و اظهار کرد: اولین قدم در ارائه خدمات به هموطنان زائر ساخت مراکز درمانی در عراق است که به این منظور هلال احمر به عنوان ارگان بین‌المللی می‌تواند در این امر اقداماتی را انجام دهد.

با شعار «لبیک یا حسین» جمع‌آوری کمک‌های مردمی ساخت مراکز درمانی را آغاز می‌کنیم
وی تصریح کرد: تمام مردم می‌توانند خیر باشند و ما با شعار «لبیک یا حسین» کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ساخت مراکز درمانی در عتبات عالیات را آغاز می‌کنیم و امیدواریم طی دو سال آینده این مراکز ساخته و آماده ارائه خدمات شوند.

طباطبایی تصریح کرد: 192 دفتر مجمع خیرین سلامت آمادگی دریافت کمک‌های مردمی را دارند. ساخت این مراکز بر عهده مجمع خیرین سلامت خواهد بود و اداره آنها را هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر عهده خواهد داشت.

captcha