دستیابی به سعادت در کشور با وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود
کد خبر: 2622013
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
امام جمعه اسلامشهر:

دستیابی به سعادت در کشور با وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ/ ساسان حق‌شناس: حجت‌الاسلام محمد نوروزی گفت: در صورت وحدت کامل در اندیشه و عمل دو قشر روحانی و دانشجو کشور و مردم به سعادت دست خواهند یافت.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام محمد نوروزی، امام جمعه اسلامشهر در  خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان اسلامشهر با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت ایام سوگواری‌های آخر ماه صفر اظهار کرد: بر طبق آیه 157 سوره اعراف، پیامبر اسلام  (ص) در این آیه به این صورت معرفی شدند که، ایشان رسول و نبی و امی بودند و نوید بشارت آمدن ایشان در کتب تورات و انجیل داده شده بود و دستورات پیامبر(ص) مطابق عقل و خرد است، از همه مهمتر رسول اسلام آورنده کتاب نور یعنی همان قرآن مجید هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به آیه مذکور، در کتاب الهی آمده است، اگر هر مسلمانی با این پیامبر که اوصافش ذکر شد، همراه شود و او را در ابلاغ رسالتش یاری کند، در دنیا و آخرت رستگار می‌شود و تأکید کردند در زمان ما نیز همراهی با پیامبر اسلام (ص) همانا عمل به دستورات کتاب الهی قرآن مجید خواهد بود.
نوروزی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته، از روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت و به بیان نقش مهم آیت‌الله شهید دکتر مفتح پرداخت و اظهار کرد: بعد از گذشتن سالیان متمادی از شهادت آن روحانی عالم، هنوز وحدت کامل حوزه و دانشگاه ایجاد نشده، که اگر این امر میسر شود کشور به سعادت واقعی دست خواهد یافت.
امام جمعه شهرستان اسلامشهر در قسمتی دیگر از بیانات خود به هفته وقف اشاره کرد و گفت: امر مهم وقف یعنی پس‌انداز بخشی از مال در راه خدا برای استفاده مردم و باقیات و صالحات را برای شخص واقف در بر دارد.
حجت‌الاسلام نوروزی به بزرگترین، گردهمایی مسلمین در اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت معنوی پیام خاصی برای گروهک‌های تکفیری و سران حامی آنها در کشورهای جهان و منطقه داشت که بار دیگر نمایش قدرت و عظمت مسلمانان در جهان بود.

captcha