اتمام حجت شیرازی‌ها با تحریف‌گران انسانیت/ عاشقان پیامبر مهربانی‌ها به خروش آمدند
کد خبر: 2743243
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
ایکنا گزارش می‌دهد؛

اتمام حجت شیرازی‌ها با تحریف‌گران انسانیت/ عاشقان پیامبر مهربانی‌ها به خروش آمدند

گروه سیاسی: در پی اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) جمعی از مردم، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پی اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) جمعی از مردم، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز عصر دیروز، اول بهمن تجمع اعتراض‌آمیز مقابل دفتر وزارت امور خارجه در این شهر برگزار کردند.
تجمع‌کنندگان که از این اقدام دشمنان اسلام به خروش آمدند با شعارهایی به شدت انزجار خود را نسبت به مواضع استکبار جهانی و دشمنان اسلام نشان دادند که در میان این شعارها نیز خواستار تعطیلی سفارت فرانسه در ایران شدند.


این تجمع از ساعت 15:30 تا هنگام اذان مغرب و عشا ادامه داشت که در اقشار مختلف مردم و مسئولان متدین و ولایتمدار نیز حضور داشتند. این مراسم دو سخنران از میان اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شیراز داشت و در بخش پایانی نیز بیانیه مردم متدین شیراز قرائت شد.

تحریف چهره انسانیت و سند اصیل انسانیت توسط استکبار
نخستین سخنران این مراسم محمدجواد سلمان‌پور، رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز بود که ضمن محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: اسلامی که هم بسم الله الرحمن الرحیم و هم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم دارد معلوم است که شیاطین را عصبانی می‌کند و شیطان عصبانی نیز مشخص است احمقانه درصدد تحریف چهره انسانیت و سند اصیل انسانیت بر می‌آید.


سلمان‌پور با تأکید بر اینکه عالم خالی از شیاطین نبوده و نخواهد بود، افزود: اصحاب الله و حزب الله همیشه دشمن دارند و امکان ندارد دشمنی دشمنان تمام شود و کسی که عقیده دارد می‌توان با دشمن مدارا کرد و دشمن به دشمنی‌اش پایان می‌دهد قرآن را نمی‌شناسد و یا به دنبال میراندن انسان‌های زنده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز تأکید کرد: اصحاب الله که از تبار رسول خدا(ص) هستند همیشه دشمن دارند و با دشمن فقط یک کار می‌توان کرد و آن متوقف کردن اوست.
وی با اشاره به اینکه شیاطین همواره دنبال تحریف چهره پیامبر(ص)، ائمه و ولی فقیه بوده‌اند؛ بیان کرد: امام حسین(ع)را در کربلا با تحریف شخصیتش سر بریدند.  دشمنان شیطان صفت یک روز موزیانه و امروز احمقانه چهره پیامبر(ص) را خراب کرده‌اند.
سلمان‌پور با تاکید بر اینکه تخریب چهره پیامبر(ص) و انحصار وی در اسلام کار مستشرقان بوده  است، گفت: در هیچ روایت و آیه‌ای نیامده که پیامبر تنها پیامبر اسلام است بلکه پیامبر رسول خدا و رحمت برای جهانیان است.
مسئول تشکل‌های مردمی شورای فرهنگ عمومی فارس بر لزوم پرهیز از اقدامات منافقانه تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی که ادعای مسلمان دارند، کافرند زیرا رسول الله(ص) پیامبر مسلمانان و اسلام آمریکایی و شیعیان انگلیسی  نیست وگرنه امروز رگ غیرتشان گل می‌کرد و  در مقابل این اقدامات موضع قاطعی می‌گرفتند.

امروز پیامبر(ص) و اسلام در حال پیدا کردن جایگاه خود در دنیاست
وی با بیان اینکه امروز مسلمانان آمریکایی چه در قالب شیعه انگلیسی و چه اهل تسنن هیچ غمی ندارند، گفت: امروز پیامبر(ص) به یمن انقلاب و زنده شدن اسلام در حال پیدا کردن جایگاه خود در دنیا است و  پیامبر مومنین عالم شده است.
سلمان‌پور با تأکید بر اینکه تمام مؤمنان عالم اعم از یهودیان، مسیحیان و .. به پیامبر اسلام(ص) عشق می‌ورزند، افزود: امروز پیامبر(ص) جایگاه خود را با آشکار شدن چهره اسلام در دنیا پیدا می‌کند  چنانچه مشاهده می‌کنیم موج اسلام خواهی پویا در خانواده‌های اروپایی در حال گسترش است.

تنها راه مقابله با خشونت در دنیا، قرار گرفتن زیر علم کربلاست
رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با بیان اینکه نوه پیامبر 1400 سال پیش مبارزه با خشونت را در کربلا علم کرد، گفت:  تنها راه مبارزه با خشونت در دنیا، قرار گرفتن زیر این علم است و  حسین بن علی(ع) علم پیامبر است.


وی پیامبر(ص) را  سند شرافت و اصالت انسان‌ها و خط بطلانی بر حیوانات انسان‌نما دانست و افزود: امروز حیوانات انسان نما حیاتشان را در مخاطره می‌بینند و به دنبال تخریب چهره پیامبر هستند. روزی عالمان آن‌ها چهره پیامبر را تحریف کردند و امروز هم احمقانشان ناشیانه این کار را می کنند و این با حضور نخبگان مسلمان تبدیل به تطهیر چهره پیامبر اسلام می‌شود.
سلمان‌پور با بیان اینکه ملت زنده دشمن دارد و ملت بی دشمن به تعبیر قرآن ملتی مرده است، افزود: پیامبر(ص) آمد که از ملل زمین ملل زنده بسازد و ملت زنده یعنی ایجاد پی تاریخی برای بشریتی که به سمت کلمه الکفر می‌رود.

اهانت به ساحت پیامبر(ص)، بیانگر فرهنگ منحط غرب است
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در ادامه این مراسم ضکم قدردانی از حضور مردم متدین در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر(ص) گفت: بار دیگر فرهنگ غرب خود را نشان داد و تمام این اقدامات بیانگر فرهنگ غرب است.


وی ابراز کرد: این فرهنگ همان است که به سادگی به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا توهین می‌کند اما جالب است که اگر کسی در همین کشور در مورد قضیه هلوکاست صحبت کند، به شدت او را محکوم کرده و عکس‌العمل سریعی نشان می‌دهند.
حجت‌الاسلام رصاف، این اقدامات را دوگانگی در فرهنگ غرب دانست و گفت: بارها فرهنگ غرب نشان داده است که چه فرهنگ سخیفی است و امروز نیز برای دنیا جاهلیت مدرن را به ارمغان می‌آورد.
دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با طرح این سئوال که هدف اینکه در یک جامعه انسانی بی‌فرهنگی و بی‌مبالاتی به اعتقادات رواج پیدا کند، چیست؟ گفت: هدف تمام این اقدامات تضعیف کشورهای مختلف است و تمام نقاط این فرهنگ ضعف جدی است و هیچ جای آن قابل دفاع نیست.
وی با یادآوری اینکه توهین و جسارت به ساحت پیامبر(ص) از سوی این فرهنگ دفعه اول نیست و مسبوق به سابقه است، گفت: ما قرآن‌سوزی‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم و یا اینکه علی‌رغم اینکه دم از آزادی می‌زنند اما از ورود دختران محجبه به دانشگاه‌های خود جلوگیری می‌کنند.

اهانت به پیامبر اسلام(ص) یک اقدام عاجزانه است
حجت‌الاسلام رصاف، اهانت به ساحت پیامبر(ص) را یک اقدام عاجزانه توصیف کرد و افزود: وقتی تحریم و تهدید راه به جایی نبرد،‌ دست به دامن توهین شدند و تصور می‌کنند با توهین به پیامبر(ص)، آن شخصیتی که از جان مسلمانان به آن‌ها نزدیک‌تر است، می‌توانند جلوی حرکتی که برای پیشرفت مسلمانان ایجاد شده است، را بگیرند.


وی با تأکید بر اینکه یقیناً موج اسلام‌خواهی با این حرکت به راه خواهد افتاد و جان تازه‌ای می‌گیرد، گفت: امروز تمام دنیا حساس شده است و نه تنها علمای شیعه  سنی حتی علمای مسیحی نیز به این اقدامات اعتراض کرده‌اند.
مسئول راه‌اندازی قرارگاه قرآنی فارس بر لزوم عکس‌العمل مسئولان نسبت به این اقدامات تأکید کرد و افزود: مسئولان وزارت خارجه باید این اقدام مذبوحانه را جدی بگیرند و در روابط خود با دول غربی تجدیدنظر کنند و چنین نباشد که به پیامبر(ص) توهین شود وآن‌ها با تذکر ساده از این قضیه عبور کنند.


وی اظهار کرد:  امروز دشمنان چند مرحله را دنبال می‌کنند؛ مرحله اول اسلام‌هراسی است و موجی از افراطی گری در شیعه و سنی را تقویت می‌کنند و مرحله بعد ایران هراسی است و تلاش می‌کنند که ما در انرژی هسته‌ای استقامت به خرج ندهیم و اگر مسئولان ما در انرژی هسته‌ای کوتاه آیند، قطعاً به این مسئله بسنده نکرده و خواهان از بین رفتن اسلام هستند.
به گزارش ایکنا، مائده تدینی، دانشجوی دانشگاه شیراز و شرکت کننده در این تجمع به خبرنگار ما گفت: در عصر کنونی مشاهده می‌کنیم که هجمه عظیمی بر علیه اسلام و پیامبر(ص) در جهان رخ داده است و بزرگترین نمود آن واقعه 11 سپتامبر بود که این اقدام را به مسلمانان نسبت دادند.
وی افزود: امروز نیز یکی از نشریات اروپایی توهینی به پیامبر(ص) داشت که این تجمع به دلیل اعتراض به آن حرکت است و اینکه به برادران مسلمان ما در کشورهای فرانسه و دیگر کشورهایی که این اقدامات در آنجا صورت می‌گیرد بگوییم که ما در کنار آنها هستیم.

هیچگاه از حساسیت خود نسبت به مقدسات کوتاه نمی‌آییم
تدینی با اشاره به پیام این تجمع به دشمنان اسلام عنوان کرد: پیام ما به دشمنان اسلام آن است که حساسیت ما هیچگاه پایین نمی‌آید و ما همچنان بر روی مقدسات خود حساس هستیم و هیچ‌گاه نمی‌توانند از میزان این حساسیت بکاهند.


این گزارش می‌افزاید، علی پور معظم، طلبه حوزه مرکزی شیراز نیز در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایکنا گفت: امروز جهان کفر بر علیه اسلام متحد شده است و اسلام هراسی را ترویج می‌دهند و در کفر خود به شدت استوار شده‌اند.
وی تأکید کرد: در مقابله با این اقدامات لازم است که جهان اسلام به نام پیامبر(ص) و قرآن متحد شود و بر علیه کفر بایستد و این یکدلی تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی را می‌طلبد.
بنا بر این گزارش، پایان بخش این مراسم قرائت بیانیه پایانی دانشجویان انقلابی شیراز در محکومیت این اقدامات بود که این بیانیه به شرح زیر است:


«امروز و پس از تجمع دانشجویان ولایتمدار و مردم همیشه در صحنه شیراز در اعتراض به نشر کاریکاتور موهن به ساحت قدسیِ رحمةللعالمین، سرور کائنات، محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله، به عنوان بخشی از سناریوی اسلام هراسی غرب، با صلابتی ناشی از اقتدار محمدی خطاب به دشمنان اسلام چند بند را به عنوان بیانیه پایانی تجمع قرائت می‌کنیم.
1- ما اعلام می کنیم رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان انسان کامل و برترین مخلوق خداوند به مصداق آیه شریفه « لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ ...؛ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نیکوست...» (آیه 21 سوره احزاب) موهبتی عظیم و اسوه‌ای حسنه برای تمامی مسلمانان به شمار می‌آید. بر این اساس، محبت، تأسی و اقتدا به آن حضرت که محور وحدت امت اسلامی است همیشه سرلوحه سیره اخلاقی و مبنای الگوسازی برای بنیان‌گذاری تمدن نوین اسلامی در جامعه اسلامی قرار داشته، دارد و خواهد داشت و امت اسلامی هیچگاه از این آرمان خود در مقابل اندیشه های نوظهور پوچ و صرفا مادی کوتاه نخواهد آمد.


2- ما ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی که به کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بیگناه منجر می‌شود، بر این مسئله تأکید می‌کنیم که کشتار بی‌گناهان تحت عناوین فرقه‌ای و مذهبی مخالف آموزه‌های صریح قرآن و سنت و از گناهان نابخشودنی نزد خداوند متعال می‌باشد و موجب لکه‌دار شدن چهره رحمانی اسلام در منظر جهانیان می‌شود « وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِی الأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیِهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الفَسَادَ؛ و چون برگردد [یا ریاستى یابد] کوشش مى‏کند که در زمین فساد نماید و کشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهکارى را دوست ندارد » (آیه 205 سوره بقره).


3- توطئه‌ها و فعالیت‌های نظام سلطه و استکبار برای به انحراف کشاندن روند بیداری اسلامی و به بن بست کشاندن آن با بهره‌گیری از قدرت نرم و سخت، امری است که باید با دقت‌نظر مورد توجه تمامی مسلمانان قرار گیرد. استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در سال‌های اخیر همه توان فرهنگی و رسانه‌ای خود را برای تصویرسازی‌ منفی علیه اسلام، القای ناکارآمدی حکومت‌های مردم‌سالار دینی، حمایت و پرورش شیعه‌های افراطی لندن نشین و نحله‌های سنّیغرب ساخته و گسترش اسلام‌ستیزی به کار گرفته است. مقابله با این تلاش‌ها از طریق نمایش چهره واقعی اسلام وظیفه‌ای است که بر عهده همه مسلمانان به ویژه علمای جهان اسلام قرار دارد .شرکت کنندگان در این تجمع ضمن محکوم کردن این اقدامات، از رهبران کشورهای اسلامی می‌خواهند با اتخاذ مواضع یکپارچه از طریق سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به مقابله با این توطئه بپردازند.


4- روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌هایِ ریش‌دارِعاملِ صهیونیست‌، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است.
ما ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی این سوال را در حضور افکار عمومی جامعه جهانی مطرح میکنیم که چه می شود که خون چند فرانسوی از هزاران قطره خون مسلمانان مظلوم غزه، بحرین، نیجریه، یمن، میانمار، عراق، افغانستان و ده ها کشور مسلمان نشین دیگر رنگین تر می‌شود. ما این برداشتهای سخیف حقوق بشری که از جانب برخی سردمداران کشورهای چپاولگر غربیِ منفور در میان همه ملت‌های آزاده جهان ارائه می‌شود را محکوم می‌کنیم.
5- بیداری اسلامی ریشه در اسلام ناب محمدی(ص) و حضور میلیونی مردم داشته و اقامه ارزش‌های دینی، احیای هویت و تمدن اسلامی و برپایی عدالت اجتماعی از مهمترین تقاضاها و اهداف آن است.


مسلمانان سراسر جهان و به ویژه علمای امت، باید در برابر توطئه‌هایی که با هدف تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در برابر رژیم کودک کشِ صهیونیستی و نظام استکباریِ حامی آن صورت می‌گیرد، هوشیاری لازم را به خرج داده و اجازه ندهند که جبهه مقاومت به عنوان خط مقدم مبارزه علیه اشغالگری، دستخوش تفرقه و تخطئه قرار گیرد. پیروزی‌های اخیر مسلمانان در لبنان، غزه و عراق نشان می‌دهد که مقاومت تنها مسیر دستیابی به پیروزی و موفقیت است و رژیم مخبوس و منحوص صهیونیستی با ترورهای کور خود، عزم مردم مسلمان و آزاده را در ادامه راه مقاومت مصمم تر از قبل خواهد نمود و اعلام می‌کنیم امروز همه ما، جهاد مغنیه هستیم.
ما مسئله فلسطین را مهمترین دغدغه و موضوع محوری جهان اسلام دانسته و تلاش استکبار جهانی برای تغییر این اولویت را  گوشزد کرده و ادامه پشتیبانی همه جانبه از مقاومت اسلامی فلسطین و نفی هرگونه سازش را مورد تأکید قرار می‌دهیم.
7- دانشجویان انقلابی ملت و مردم ایران و فرزندان معنوی حضرت امام روح‌الله (رحمت‌الله علیه) ضمن محکوم کردن سناریوی پرابهام حمله تروریستی در پاریس، توهین بی شرمانه گردانندگان نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم را که تحت تاثیر حمایت‌های بی دریغ دولت این کشور انجام گرفت، محکوم کردهواولا از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و شخص وزیر محترم می‌خواهند تا هرچه سریع‌تر نسبت به تشریح دلایل این اقدام نابجای خویش و قدمهای همراه با دیپلماسی لبخندِ غیرقابل پذیرش خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهی از ملت ایران و مسلمانان جهان، مقدمات اخراج سفیر این دولت هتاک از کشور را فراهم کردهو از بازگشت وی تا زمان عذرخواهی رسمی دولت آن کشور از پیشگاه رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و همه مسلمانان جهان جلوگیری بنماید. دوما به دولتمردان فرانسه پیشنهاد می کنیم که به جای توسل به این اقدامات بی شرمانه، در مورد حقیقت پیام اسلام و دلیل گرایش روزافزون مردم خسته از اومانیسم در اروپا، به این دین الهی بیشتر بیندیشند و بدانند که با خاک پاشیدن به رخ خورشید نمی‌توانند از تابش انوار آن جلوگیری کنند.
در پایان این تجمع حماسی ما دانشجویان و مردم جان بر کف شیراز با صدایی رسا و طنینی آکنده از عطر محمدی و با سر مشق گیری از آیه «.. وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ ...؛ ...  و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند...» (آیه 25 سوره فتح) ندای دشمن‌ستیزی خود را به گوش خفتگان خارجی و و در خواب ماندگان داخلی می‌رسانیم و یکپارچه فریاد «لبیک یا محمد» سر می‌دهیم. لبیک یا محمد... لبیک یا محمد...».

captcha