نقد روابط غیرانسانی فضای مجازی در نمایش «نبش کوچه بن‌بست»
کد خبر: 2757671
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
همراه با سی و سومین جشنواره «تئاتر فجر»/

نقد روابط غیرانسانی فضای مجازی در نمایش «نبش کوچه بن‌بست»

گروه هنر: «نبش کوچه بن‌بست» عنوان یک نمایش خیابانی به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی است که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره «تئاتر فجر» شرکت کرده و عصر امروز در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

مهدی حبیبی، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نبش کوچه بن‌بست»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: حاکم شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به زندگی مردم که به نوعی غالب افراد را با خود درگیر کرده است، پیامد تلخی دارد و آن قطع ارتباطات انسانی است که موجب می‌شود مردم کمتر از حال هم باخبر شده و در انزوا قرار گیرند.
وی ادامه داد: یکی از تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رواج یافتن نوعی روابط ضداخلاقی و غیرانسانی است که البته به علت سوء‌استفاده از این وسایل ارتباط جمعی رخ می‌دهد و متأسفانه موجب می‌شود که این نوع ناهنجاری اخلاقی در جامعه توسعه یافته و حتی جوامعی را که سروکاری با این امکانات در زمینه فناوری اطلاعات ندارد، درگیر خود سازد.
حبیبی تصریح کرد: با تولید و اجرای نمایش «نبش کوچه بن‌بست» با دیدی نقادانه همراه با چاشنی طنز درصدد هستیم که به معضلات و پیامدهای ناگوار حاصل از سوء‌استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که اساساً فلسفه به وجود آمدن آنها آگاهی‌بخشی به جامعه و سرعت انتقال اطلاعات و اخبار مفید برای آن است بپردازیم.
این کارگردان گفت: عصر امروز شنبه 4 بهمن ساعت 16 نمایش خیابانی «نبش کوچه بن بست» نخستین اجرای خود را در محوطه باز خانه هنرمندان در قالب سی و سومین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» تجربه خواهد کرد.

مطالب مرتبط
captcha