همایش گروه‌های تبلیغ نوین در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 2757833
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

همایش گروه‌های تبلیغ نوین در قم برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: همایش گروه‌های تبلیغ نوین روز پنجشنبه، نهم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اباذر جعفری، مدیر کل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همایش گروه‌های تبلیغ نوین، اولین نشستی است که در این زمینه برگزار می‌شود گفت: سابقه این کار به جشنواره جنات در اردیبهشت 93 بازمی‌گردد.

وی افزود: تفاوت این همایش با جشنواره جنات این است که طلاب شرکت‌کننده، از قبل برای همکاری با مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغ نوین، اعلام آمادگی و اقدام به تشکیل پرونده و طی مراحل جذب کرده‌اند.

جعفری با عنوان این مطلب که حدود 600 نفر برای همکاری تبلیغی با ما داوطلب شده‌اند تصریح کرد: بعد از بررسی‌های لازم، از 380 نفر برای طی مراحل جذب و ثبت نام دعوت به عمل آمده که از این تعداد، مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده برای حدود 280 نفر کامل شده و به شکل نهایی آماده فعالیت‌های تبلیغ نوین است.

وی هدف از این نشست را آغاز رسمی فعالیت‌های تبلیغی اداره کل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های مبلغان جذب شده دانست.

وی عنوان کرد: در این نشست سعی خواهیم کرد وظایف اداره کل تبلیغ نوین را در راستای فعالیت‌های مبلغان مورد بررسی قرار دهیم و مبلغان نوین با شرح وظایف یا سیاست‌هایی که ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی و تبلیغی در این عرصه دارند آشنا شوند.

مدیر کل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در این هم‌اندیشی مهمانانی از شورای عالی فضای مجازی که تعاملاتی در جشنواره تبلیغ نوین با هم داریم و در جریان فعالیت‌های دفتر تبلیغات قرار دارند، حضور دارند.

وی در مورد طرح‌های حمایتی از گروه‌ها و مبلغان اظهار کرد: طرح‌های حمایتی از مبلغان و گروه‌ها از اوایل مهرماه سال جاری آغاز شده و در حوزه فضای مجازی همکارانم در اداره کل تبلیغ نوین، خدمات هاستینگ و پشتیبانی از سایت‌های مبلغان مجازی و گروه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند که در حال حاضر حدود 10 سایت وجود دارد که در حال پشتیبانی فنی، نرم‌افزاری و خدمات‌دهی هاستینگ است.

جعفری  ادامه داد: حمایت از طرح‌های تبلیغ نوین هم آغاز شده که تا به این لحظه نزدیک به 50 طرح از طرف گروه‌های فعال و ثبت شده در عرصه تبلیغ نوین، به اداره کل تبلیغ نوین ارائه شده که توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته که با برخی از آنها نیز قرارداد حمایتی منعقد شده و مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل اطلاع‌رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری همایش با حضور عموم مبلغان نوین در پایان ابراز داشت: در انتهای همایش، جلسه‌ای تخصصی هم با سرگروه‌های تبلیغ نوین خواهیم داشت که در آن جلسه سرگروه‌ها به‌صورت جدی تر نظرات و پیشنهادهای خود را بیان خواهند کرد.

  این همایش روز پنجشنبه نهم بهمن ماه سال جاری از ساعت 9:30 تا 12 در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

captcha