جهت اجرای طرح‌های اطلس و هفته‌های قرآن فارس به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است
کد خبر: 2775775
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
زمانی‌فرد:

جهت اجرای طرح‌های اطلس و هفته‌های قرآن فارس به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت ارشاد فارس با اشاره به اجرای طرح‌های اطلس قرآنی و هفته‌های قرآن در این استان گفت: برای اجرای هر کدام از این طرح‌ها 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عنایت‌الله زمانی‌فرد، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 8 بهمن در هجدهمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان که با حضور رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌های فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد، گفت: این نخستین هم‌اندیشی رؤسای ادارات و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان است که برگزار شده است.
وی با اشاره به اجرای 3 طرح قرآنی در این معاونت ابراز کرد: طرح‌های برپایی هفته‌های قرآن، اطلس قرآنی و آموزش 5 ساله قرآن کریم در استان فارس این سه طرح است که برای هر کدام از دو طرح اطلس و هفته‌های قرآن نیاز به 200 میلیون تومان اعتبار است که نیاز به اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان فارس دارد.
زمانی‌فرد ادامه داد: طرح  برگزاری هفته‌های قرآن در فارس به‌صورت پایلوت در این استان اجرا خواهد شد تا بتوانیم همانطورکه جشنواره‌های مختلفی مانند فیلم فجر، موسیقی و تئاتر را هر ساله برگزار می‌کنیم این هفته‌های قرآن نیز هر سال در یک زمان خاص برگزار شود و کل استان قرآنی شود.
زمانی‌فرد با یادآوری اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگی، رشد فضائل اخلاقی، رواج فرهنگ و هنر اسلامی را بر عهده دارد، گفت: اهداف طرح ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی‌های علوم قرآنی، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآن و عترت، ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های استانی در موضوع قرآن و عترت، تقویت و توسعه تعاملات بین ادارات و مراکز قرآنی، ایجاد جریان و شور قرآنی میان اقشار مختلف و ایجاد تحرک میان دستگاه‌های مختفلی دولتی و غیردولتی از جمله اهداف این طرح است.
معاون قرآن و عترت ارشاد فارس ابراز کرد: هفته قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردهای فعالیت‌های قرآن و عترت و جذب مشارکت کلیه دستگاه‌های دولتی در سطح استان با محوریت ارشاد در طی یک هفته برگزار می‌شود که کل استان فارس را پوشش خواهیم داد و در طی این هفته سراسر نقاط استان فارس قرآنی می‌شود.
وی به طرح دیگر این معاونت اشاره کرد و گفت: طرح 5 ساله آموزش قرآن کریم شامل حفظ، مفاهیم و روخوانی در دستور کار این شورا قرار گرفته است که به عنوان نقشه راه و توسعه استان فارس در مباحث قرآنی تلقی می‌شود.
زمانی‌فرد، طرح دیگر اطلس قرآنی استان فارس دانست و گفت:  اطلس قرآنی فارس به عنوان شناسنامه کامل قرآنی استان فارس شناخته می‌شود که ضرورت داشتن اطلاعات کامل و جامع از مؤسسات و فعالان قرآنی استان، اطلاع از برآیند فعالیت‌های این عرصه و تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها، تدوین چشم‌انداز آینده با توجه به اطلاعات موثق و موجود و در دسترس بودن اطلاعات از ضرورت‌های اجرای این طرح به حساب می‌آید.
وی بر ضرورت حمایت معاونت قرآن وزارتخانه از این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به وقوع اتفاقات و تولید اطلاعات گسترده در عصر حاضر و آثار این رویدادها و اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های راهبردی بلند مدت و کوتاه‌مدت، تدوین اطلس ضمن معرفی وضعیت حال معرفی ظرفیت‌های موجود و افق‌های جدید در آن حوزه خواهد بود.
معاون قرآن ارشاد فارس تأکید کرد: نقش‌آفرینی تمام دستگاه‌های فرهنگی در اطلس قرآنی می‌تواند در کاربردی بودن آن نقش ایفا کند که در این طرح 28 دستگاه همکار ما خواهند بود.

captcha