حضور استاد «محمدتقی مروت» در ایران/ ایکنا نشست تخصصی قرائت قرآن برگزار می‌کند
کد خبر: 2819101
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

حضور استاد «محمدتقی مروت» در ایران/ ایکنا نشست تخصصی قرائت قرآن برگزار می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدتقی مروت، استاد و پیشکسوت عرصه قرآنی طی هفته‌های آینده به ایران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدتقی مروت، استاد و پیشکسوت عرصه قرآنی که ‌هم‌اکنون ساکن کانادا است طی هفته‌های آینده به ایران سفر می‌کند.

ایکنا در نظر دارد، طی حضور استاد مروت در ایران، نشستی با موضوع «بررسی وضعیت قرائت قرآن قبل و پس از انقلاب اسلامی» با حضور این استاد و پیشکسوت قرآنی برگزار کند که جزئیات دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

در بخشی از زندگی این استاد آمده است؛ محمدتقی مروت در سال 1323 در تهران به دنیا آمد و زیر نظر استاد مرحوم ملامحمد باقرفانی کسب علم نمود. اهم فعالیت‌های قرآنی استاد را می‌توان، کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم کشور مالزی در سال 1352، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌کریم، از پایه‌گذاران تلاوت قرآن ‌کریم به‌صورت اصولی و صحیح در ایران، مبتکر شیوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ کریم(قبل از انقلاب اسلامی)، آموزش و تربیت بسیاری از قاریان و داوران بین‌المللی قرآن‌ کریم و...نام برد.

استادان سیدمحسن موسوی‌بلده،‌محمدتقی مروت، احمد حاجی‌شریف/ سازمان دارالقرآن، مهرماه 88

این استاد پیشکسوت در سال 1354 جهت کسب و ارتقاء معلومات قرآنی به کشور مصر سفر می‌کند که در این کشور از محضر اساتیدی چون مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، علی‌البناء، ‌خلیل‌الحصری، عبدالعزیز علی الفرج، عامر السید عثمان، احمد الرزیقی و شیخ فتحی قندیل بهره می‌جوید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۷:۰۲
0
1
سال ٥٢ یعنی قبل از انقلاب و انزمان مسابقات سراسری توسط اکثر قاریان ممتاز تحریم بود.
captcha