تلاوت سوره هود با صدای مصطفی اسماعیل+ دانلود/ بیان سرگذشت نوح نبی(ع)
کد خبر: 2852723
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

تلاوت سوره هود با صدای مصطفی اسماعیل+ دانلود/ بیان سرگذشت نوح نبی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: تلاوت آیات ۲۵ تا ۵۰ سوره هود با صدای مرحوم استاد مصطفی اسماعیل ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شیوه‌ای را که مرحوم استاد مصطفی اسماعیل در علم قرائات مبتکر آن بوده است، شاهکاری برجسته است که در آن قاری قرآن همزمان با تلاوت و بیان علم تجوید قادر است تا مفاهیم آیات الهی را به مستمعین برساند و تجسم عینی مفاهیم عمیق قرآنی را ایجاد کند.

اینچنین است که جوهر و بطن قرآن کریم در لحن زیبای قاری گرانقدر و ارجمندی چون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل می‌درخشد. مرحوم استاد به تمامی قرائات سبعه و راویان قراء تسلط و چیرگی خاصی داشت و با قرائت گوناگون قرآن کریم را تلاوت می‌کرد، اما اکثراً به قرائت و روش مصری به تلاوت آیات مبادرت می‌ورزید. همچنین او به تمامی مقامات و الحان قرآنی مهارت و استادی وافری داشت بطوری که اهل فن او را یگانه مقری قرآن می‌دانند.

تلاوت سوره هود، آیات 25 تا 50 با صدای مرحوم استاد مصطفی اسماعیل

محتوای سوره هود
این سوره در مکه نازل شده و 123 آیه دارد. از آیات 25 تا 50 به بیان سرگذشت تکان دهنده نوح و قومش می‌پردازد.

همچنین این سوره براى بیدار ساختن افکار و توجه دادن واقعیات زندگى و سرنوشت شوم تبهکاران و بالاخره بیان راه پیروزى و موفقیت، قسمت‌هاى قابل ملاحظه‌‏اى از تاریخ انبیاء پیشین بیان شده است: نخست از داستان نوح(ع‏) پیامبر اولواالعزمى شروع مى‌‏کند که ضمن 26 آیه نقاط اساسى تاریخ او را به صورت تکان دهنده‏اى شرح مى‏‌دهد.

بدون شک داستان قیام نوح(ع) و مبارزه سرسختانه و پیگیرش با مستکبرین عصر خویش و سرانجام شوم آنها، یکى از عبرت‌انگیزترین فرازهاى تاریخ بشر است که در هر گامى از آن، درس عبرت مهمى نهفته است.(تفسیر نمونه، ج 9، ص69)

تا پایان سال جاری سه روز در هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، جمعه یک فایل از تلاوت قراء برتر جهان اسلام از گنجینه تلاوت‌های ناب شبکه رادیویی قرآن بر روی تارنمای خبرگزاری ایکنا قرار می‌گیرد.

captcha