پیدایش فرهنگ مقاومت درجهان از آثار انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 2858513
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
سهراب صلاحی:

پیدایش فرهنگ مقاومت درجهان از آثار انقلاب اسلامی ایران است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور پیدایش فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی درجهان را از آثار انقلاب اسلامی ایران دانست و از برگزاری همایشی در ارتباط با بررسی علل و پیدایش قیام ۲۹ بهمن تبریز با حضور اعضای ۵۰۰ دانشگاه جهان در ایران در مرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز، 27 بهمن تبریز در دومین همایش گرامیداشت 29 بهمن تبریز که در سالن همایش مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، به تأثیرات قیام 29 بهمن تبریز درجهان اشاره کرد و گفت: مردم غیور و زمان‌شناس تبریز، زمانی که رژیم ستمشاهی مساجد را تعطیل کردند و بابرپایی مراسم برای شهدای 19 دی قم مخالف بودند توانستند با الهام و از اطاعت فرامین تاریخی حضرت امام(ره) با  آتش زدن مراکز عیاشی و فاسد، به راه افتادن در خیابان ها قیام 29 بهمن را به وجود آوردند.

صلاحی افزود: این قیام باعث شد تا مردم سراسر کشور نیز به پا خاسته و علیه ظلم و ستم آن دوران تظاهرات کرده و بالاخره موجب به ثمر نشاندن درخت انقلاب اسلامی در ایران باشند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جهان بازتاب‌های بسیاری را در پی داشت از جمله اینکه انقلاب ما مردمی بود و هنوز هم پس از 36 سال ملت ایران سرزنده و بانشاط در صحنه حاضر می‌شوند اما در هیچ جای دنیا مردم نسبت انقلاب‌های خود پای‌بندی نشان نمی‌دهند.

صلاحی وجود رهبری دلسوز، شجاع، مهربان، آگاه به زمان و امیددهنده به مردم را از دیگر آثار این انقلاب برشمرد و گفت: هر کجای این دنیا وقتی حاکم دستوری می‌دهد مردم رغبت زیادی نشان نمی‌‎دهند در حالی که هم در زمان امام(ره) و هم در زمان جانشین خلف آن حضرت مردم با یک دستور در صحنه حاضر شده و به میدان می‌آیند.

وی وجود امنیت و پیدایش ظلم‌ستیزی و فرهنگ مقاومت را یکی دیگر از آثار انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: فشارهایی که بر سر مردم ایران آوردند روز به روز آن‌ها را مقاوم‌تر کرده و امروزه مقاومت مردم دنیا در مقابل سلطه استکبار ناشی از همین روحیه مقاوم ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین تأکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در منطقه باید ایران به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود؛ لذا مؤلفه‌هایی برای این منظور باید درنظر گرفته شود که این کشور در بسیاری از مؤلفه‌ها بالقوه است و باید بالفعل شود.

وی با بیان اینکه امروزه مشکل غرب با اسلام و علوم انسانی است افزود: داشتن علوم تجربی از جمله شیمی و فیزیک کافی نیست بلکه در کنار آن علوم انسانی و اسلامی نیز باشد تا بتواند به نیازهای بشری به خوبی پاسخ دهد.

وی گفت: رهایی ایران از سلطه پهلوی و آزاد شدن از دست استکبار باعث شده تا این کشور به سمت جهانی شدن حرکت کند و این امر باعث شده تا غرب هر روز ما و حتی خانواده‌های ما را با فشار مواجه کند که نفوذ تهاجم فرهنگی در بین خانواده‌ها از جمله این موارد است.

صلاحی یادآور شد: این نفوذ و قدرت که همان جنگ روانی غرب است به‌طور یقیین نخواهد توانست آنان را به جایی برساند؛ اما منطق و بازتاب‌های انقلاب اسلامی باعث شده که قدرت ایران روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: امروز مردم دنیا نیز به آثار و بازتاب‌های انقلاب اسلامی دست یافته‌اند و از آن برای بدست آوردن حقوق خود با الهام از فرهنگ مقاومت مردم ایران در مقابل فشارهای دول غربی استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید سعی شود تا با دست‌یابی به قدرت بیشتر درسطح بین‌المللی زمینه را برای استقلال تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج) که همان جهانی شدن اسلام است، فراهم  کرد.

صلاحی تمام این آثار را مدیون حرکت مردم تبریز در قیام 29 بهمن دانست و از برگزاری همایشی در ارتباط با بررسی علل و پیدایش این قیام با حضور 500 دانشگاه جهان در ایران در مرداد ماه سال آینده خبر داد.

یادآور می‌شود، دومین همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن با محوریت «تبریز شهر کهن پیشگام در پیروز انقلاب اسلامی» با حضور مردم انقلابی تبریز، مسئولان کشوری و استانی در مصلی حضرت امام خمینی(ره) برگزار و تجلیل ازخانواده‌های شهدای آن دوران، اهدای لوح تقدیر به آیت‌الهه مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به عنوان یکی از عماران و شخصیت‌های عالم انقلابی و نیز قرائت اشعاری در زمینه انقلاب و دهه فجر به دو زبان فارسی و ترکی توسط استاد نقیب از برنامه‌های جنبی مراسم بود.

به گزارش ایکنا، کتاب آذربایجانی‌ها به نویسندگی سیدداود قریشی در 180 صفحه باموضوع بیانات و تصاویر ارزشمند دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 85 تا کنون توسط مسئولان رونمایی و روی جلد آن توسط نماینده ولی فقیه در استان، شهردار تبریز و فرمانده سپاه عاشورا امضا شد.

 

captcha