ستاد گسترش فرهنگ فاطمی تقارن نوروز و فاطمیه را بدون سلیقه گرایی مدیریت کند
کد خبر: 2908496
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
ناصحی خواستار شد:

ستاد گسترش فرهنگ فاطمی تقارن نوروز و فاطمیه را بدون سلیقه گرایی مدیریت کند

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تقارن ایام نوروز با دهه دوم فاطمیه تصریح کرد: ستاد گسترش فرهنگ فاطمی باید با رعایت شئونات دینی و ذوق و سلیقه شهروندان در پایان سال نسبت به برپایی مراسم‌های عزاداری به دور از سلیقه‌گرایی اقدام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه ستاد فاطمیه همه ساله به صورت مردمی در شهرهای مختلف به فعالیت مشغول هستند اظهار کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد تا به منظور رسمیت یافتن این ستاد، یک سند مدون نیز ذیل این ستاد برای هماهنگی و انسجام بیشتر طراحی و تدوین شود.

وی با اشاره به تقارن دهه دوم فاطمیه با ایام نوروز اظهار کرد: دهه دوم فاطمیه در گفتار علما از اهمیت خاصی برخوردار است، همچنین ایام نوروز و صله رحم نیز در گفتار پیشوایان دینی از ارزش و اعتبار برخوردار بوده است، بنابراین این ستاد باید به نحوی رفتار کند که حرمت و ارزش و اعتبار این دو مهم در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام ناصحی برافراشتن پرچم‌های ملی ایران اسلامی در کنار پرچم‌های عزای فاطمی را یکی از برنامه‌های پیشنهادی برشمرد و اظهار کرد: شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و .. از جمله نهادهای مؤثر در ستاد ترویج فرهنگ فاطمی هستند که باید به درستی نسبت به رعایت شئونات این دو مناسبت برنامه ریزی کنند.

وی شکل گیری ستاد گسترش فرهنگ فاطمی را به نوعی هماهنگ‌کننده دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: به طور مثال تقارن این دو مناسبت شاید سبب شود هر دستگاهی به سلیقه خود به برپایی مراسم عزاداری اقدام کند و دهه‌های متعددی را به این امر اختصاص دهند، در صورتی که این ستاد باید با رعایت شئونات دینی رعایت ذوق و سلیقه شهروندان در پایان سال را داشته باشد و نسبت به برپایی مراسم‌های عزاداری مناسب و منسجم اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ستاد فاطمیه باید به صورت فصلی تشکیل جلسه دهد تصریح کرد: مردمی کردن مراسم‌های سوگواری ائمه‌اطهار(ع) باید توسط این ستاد ساماندهی شود.

عفاف و حجاب محور اصلی ستاد گسترش فرهنگ فاطمی

وی عمده‌ترین محورهایی که در ستاد گسترش فرهنگ فاطمی دنبال می‌شود را موضوع عفاف و حجاب و تشویق مبلغان و مداحان به بیان آسیب‌های فرهنگی دانست و گفت: تهاجم فرهنگی در حال بمباران افکار جوانان است و جامعه مداحان باید با ایفای صحیح نقش خود به هدایت افکار نسل جوان بپردازند.

captcha