شورای سیاست‌گذاری مساجد گامی مؤثر برای تحول مساجد است
کد خبر: 2927889
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
امام‌جمعه کرج:

شورای سیاست‌گذاری مساجد گامی مؤثر برای تحول مساجد است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اهمیت جایگاه و خاستگاه مساجد گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه و شاخص در انقلاب هستند، که در برهه‌های مهم زمانی نقش اساسی در پیش برد انقلاب داشته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج 13 اسفند، در اولین جلسه شورای سیاستگذاری مساجد البرز با تأکید بر اهمیت ساختار و تشکیلات مساجد در جهت ارتقاءآن اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها و شهرستان‌ها خیلی خوب به بحث ساختار و تشکیلات مساجد پرداخته‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده در کل کشور ائمه جمعه استان مسئولیت مساجد استان و اداره آن را باید داشته باشند.
حسینی‌همدانی با تأکید بر اهمیت جایگاه و خاستگاه مساجد گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه و شاخص در انقلاب هستند، که در برهه‌های مهم زمانی نقش اساسی در پیش برد انقلاب داشته‌اند.
وی افزود: اگر مساجد به خوبی با مدیریت امامان جماعت هدایت شوند، نتایج گسترده‌ای در سطح مسائل اجتماع خواهند داشت و از میان مساجد برتر و امامان برجسته مساجد موفق سرفصل‌های بسیار ممتاز و ویژه‌ای در خصوص چگونگی رشد و ارتقاء مساجد می‌توان یافت.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بازدیدهای سرزده از مساجد استان گفت: امروز مساجد به آن صورت که باید باشند، کارکرد حقیقی خود را ندارند.
وی در پایان گفت: مساجد به واسطه تدبیر و هدایت امامان جماعت در مسیر تحول قرار می‌گیرند، از این رو نقش امام جماعت به عنوان سکاندار اصلی مساجد امری مهم و حیاتی برای تقویت کارکرد مساجد است.

captcha