بازار شب عید آرامش کافی دارد/ ادامه طرح پایش بازار تا ۱۵ فروردین
کد خبر: 2953210
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان:

بازار شب عید آرامش کافی دارد/ ادامه طرح پایش بازار تا ۱۵ فروردین

گروه اقتصاد: فراهانی تأکید کرد: بازار شب عید از آرامش کافی برخوردار بوده و طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مجتبی فراهانی، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبه با رادیو اقتصاد، از آغاز طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز از روز 15 اسفند خبر داد و گفت: این طرح تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این طرح سازمان‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و دیگر نهادهای دست‌اندرکار همکاری دارند و به طور شبانه‌روزی و در قالب گشت‌های مشترک بر بازار نظارت می‌کنند.
فراهانی افزود: در طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز با همکاری 3 هزار نفر نیروی بازرس و 22 هزار نفر نیروی بازرس افتخاری به عنوان فرزندان این ملت، بازار رصد می‌شود.
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: رسیدگی به شکایات مردمی، ناامن کردن فضا برای افراد سودجو، ایجاد آرامش برای شهروندان و جلوگیری از کمبودهای کاذب، نظارت بر فروش‌های فوق‌العاده را هدفگذاری کرده‌ایم.
به گفته فراهانی، لباس‌ها و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، انواع میوه و صیفی، شیرینی، لبنیات، مواد پروتئینی و قند و شکر در اولویت نظارت قرار دارد و بر دفاتر آژانس‌های هواپیمایی، حمل و نقل برون شهری، اماکن تفریحی، سیاحتی، زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌های بین‌شهری، خشکشویی‌ها و قالیشویی‌ها، میادین میوه و تره بار، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نظارت می‌شود.
فراهانی گفت: 360 نمایشگاه در سراسر کشور با 30 هزار غرفه عرضه مستقیم کالا با تخفیف ویژه در حال برگزاری است و هدف ما رسیدگی سریع با شکایت و انتقادهای شهروندان است و سامانه 124 به طور شبانه‌روزی اماده دریافت نظر و شکایت مردمی است.

captcha