گام‌های خوب اما ناکافی برای هماهنگی نهادهای قرآنی
کد خبر: 2965287
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
حوزه‌های مغفول قرآنی در گفت‌وگو با کریم دولتی؛

گام‌های خوب اما ناکافی برای هماهنگی نهادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از فعالان قرآنی کشورمان گفت: اقداماتی که برای هماهنگی در دستگاه‌های قرآنی در سال 93 انجام شد، خوب بود اما تا رسیدن به افق مدنظر فاصله بسیار زیادی داریم.

کریم دولتی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه در سال 1393 فعالیت‌های قرآنی مطلوبی در سطح کشور اجرایی شد، گفت: در این سال فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته کمتر توجهی به آنها شده بود، انجام شد.

رفع فعالیت‌های موازی در سال 93
وی افزود: با این وجود همچنان هماهنگی لازمی که باید وجود داشته باشد و فعالیت‌هایی که باید برای جلوگیری از کارهای موازی در حوزه فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گرفت، کافی نبوده است و متأسفانه در سال 93 همچنان اتفاق افتاد. در واقع بحث قرآنی مغفول مانده در این سال جلوگیری از انجام چنین کارهایی و به نوعی اجتناب نکردن از کارهای موازی بود که امیدواریم در سال آینده به این گونه نباشد.

دستگاه‌ها به موضوع حفظ در سال جدید بیشتر ورود کنند
معاون آموزش و پژوهش دانشکده علوم و فنون قرآن تهران در ادامه در مورد مهم‌ترین اولویت فعالیت‌های قرآنی که در سال جدید باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: به اعتقاد من در زمینه حفظ قرآن کریم، با توجه به اینکه کارهای مختلفی صورت گرفته، اما کافی نبوده است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موضوع حفظ قرآن اولویت اصلی سال جدید باشد
دبیر کارگروه علمی ستاد ملی حفظ قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بر همین اساس و به باور من اولویتی که در سال 1394  باید مورد توجه قرار بگیرد، به کار گرفتن عزم جهادی و ملی همه دستگاه‌های مسئول در زمینه حفظ قرآن کریم، فارغ از به دنبال گزارش کار بودن است.
این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: به اعتقاد من در سال 94 حرکت باید به سمتی باشد که دیگر به دنبال گزارش کارها و این قبیل موارد نبود، این وضعیت باید در سال جدید به یک هماهنگی و عزم جدی برای به ثمر رسیدن بخشی از دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم داشته‌اند، تبدیل شود.

تلاش مسئولان برای قرآنی‌تر کردن جامعه
وی همچنین در مورد مهم‌ترین آرزویی که در سال جدید برای فعالیت‌های قرآنی کشور دارد نیز گفت: غیر از دعا برای فرج امام زمان(عج)  که بزرگترین دعا و آرزوی قرآنی همه است، مهم‌ترین آرزو و دعا برای سال جدید این است که افرادی که چه شخصی و چه به عنوان مسئولیت حقوقی درگیری و یا مسئولیتی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارند، بیش از هر چیز دیگر سعی و اهتمام خود را برای ارتقاء فعالیت‌های قرآنی و آنچه مورد رضای خداوند برای قرآنی‌تر کردن جامعه است، انجام دهند.
دولتی افزود: اگر این گونه باشد به حول و قوه الهی در سال 1394 شاهد یک جهش جدید و جدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در همه عرصه‌ها اعم از تبلیغی، ترویجی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و ... خواهیم بود و امیدواریم همین گونه هم باشد.

گام‌های خوب اما ناکافی برای هماهنگی نهادهای قرآنی
این فعال قرآنی کشورمان در پایان در پاسخ به این سؤال که اثرگذارترین فعالیت‌ قرآنی در سالی که گذشت چه فعالیتی بوده است، اظهار کرد:‌ گامی که در هماهنگی در دستگاه‌های قرآنی در سال 93 برداشته شد گام خوبی بود، شاید در سال‌های قبل این هماهنگی و اتحاد را کمتر شاهد بودیم اما این امر مطلوب نبود و تا رسیدن به افق مد نظر فاصله بسیار زیادی داریم.

captcha