دیدار رهبر معظم انقلاب با مراجع عظام تقلید/ درآمد عربستان از حجاج ایرانی
کد خبر: 3149392
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
پربازدیدترین اخبار سرویس سیاست و اقتصاد/

دیدار رهبر معظم انقلاب با مراجع عظام تقلید/ درآمد عربستان از حجاج ایرانی

گروه سیاسی: دیدار رهبر معظم انقلاب با مراجع عظام تقلید، درآمد عربستان از حجاج ایرانی و توجیه‌پذیری تحریم عمره با عینک سود و زیان اقتصادی از جمله پربازدیدترین اخبار گروه سیاست و اقتصاد در هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار گروه سیاست و اقتصاد در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

هشداری که باید جدی گرفت

در این یادداشت که به موضوع اهانت مأموران سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی پرداخته شده و تصریح کرده است: در پی این اقدام شنیع موجی از اعتراضات علیه این اقدام در صفحات مجازی شکل گرفته که برخی از آنها از هم‌اکنون دچار آفت عرب‌ستیزی و ایران‌گرایی افراطی شده‌اند که می‌تواند آسیب‌های جدی برای وحدت و امنیت داخلی کشور داشته باشد.

برگزاری اولین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۹۴

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی از برگزاری اولین جلسه این ستاد در سال ۹۴ به ریاست اسحاق جهانگیری خبر داد.

دیدار رهبر معظم انقلاب با مراجع عظام تقلید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب با حضور در بیت آیت‌الله وحید خراسانی با ایشان دیدار و گفت‎وگو کردند.

معظم‎له همچنین با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی نیز ملاقات نمودند و در پایان نیز برای مناجات و عبادت به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.

درآمد عربستان از حجاج ایرانی

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به صورت میانگین سالانه ۵۰۰ هزار ایرانی به حج عمره و ۱۰۰ هزار نفر به حج واجب می‌روند که بخشی از درآمدهای عربستان به این موضوع بازمی‌گردد.

چرا برخی وکیل مدافع سعودی‌ها شده‌اند؟

احمد توکلی، منتخب مردم تهران در مجلس با تأکید بر ضرورت عذرخواهی رسمی مقامات سعودی درباره قضیه فرودگاه جده گفت: سؤال مهم، این است که چرا در این زمینه، وزارت خارجه مجازات‌شدن آنها را نقل کرده و چرا وزارت خارجه باید به عنوان وکیل مدافع مقامات عربستان صحبت کند؟

سه مزیت بانکداری الکترونیک برای بانکداری اسلامی

محمدجواد توکلی، عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) معتقد است بانکداری الکترونیک از سه طریق شامل کاهش هزینه‌های بانک، بهبود ارائه خدمات به مشتریان و افزایش شفافیت اطلاعاتی، بر تحقق اهداف بانکداری اسلامی تأثیرگذار است.

لزومی به سفر عمره مفرده نیست

آیت‌الله محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) زمانی که امنیت جانی برای زائران برقرار نبود حج واجب را تعطیل کردند، گفت: به طریق اولی وقتی در این سفر مستحبی امکان تأمین حیثیتی و عرض مسلمین وجود ندارد لزومی به انجام آن نیست.

ضوابط ارتقای شغلی معلمان؛ موضوع اولین مناظره سال

مسؤلان و کارشناسان با حضور در برنامه مناظره این هفته «ضوابط آموزش و پرورش برای ارتقای شغلی معلمان» را بررسی خواهند کرد. این برنامه از ساعت 16:30 روز جمعه، 28 فروردین‌ماه از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

رسوایی بزرگ عربستان در تجاوز آشکار به یمن

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تجاوز آشکار عربستان به یمن را یک رسوایی بزرگ برای آل سعود نامید و گفت: همراهان سعود‌ی‌ها در این قضیه نمی‌خواهند سربازان خود را از دست بدهند.

توجیه‌پذیری تحریم عمره با عینک سود و زیان اقتصادی؟!

در یادداشتی که از سوی ایکنا منتشر شد این سؤال مهم مطرح شده که آیا در هیاهوی بحث‌های مربوط به تحریم یا تعلیق عمره مفرده و با توجه به شرایط اقتصادی عربستان، اساساً لغو عمره با نیت گرفتن فرصت اقتصادی از آل سعود، قابل دفاع است؟

captcha