اعلام اسامی راه‌یافتگان و داوران جشنواره جوان سوره/ اولویت با آثار دینی و انقلابی است
کد خبر: 3184445
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

اعلام اسامی راه‌یافتگان و داوران جشنواره جوان سوره/ اولویت با آثار دینی و انقلابی است

گروه ادب: با اعلام اسامی داوران بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان، سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، ۱۰ اثر به بخش نهایی داوری این جشنواره راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از حوزه هنری، در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، حنانه سلطانی با اثر «گنبد کبود» از استان تهران، حمیده حبیب‌وند با اثر «کوچکترین پیامبر خدا» از استان قزوین، مریم‌السادات حسینی با اثر «عینک آقابزرگ» از استان مرکزی، صفورا ابراهیمی با اثر «کبوتر باش نه کبوترباز» از استان تهران، سعید حسین‌پور با اثر «سارا» از استان همدان، سیداحمد مدقق با اثر «گل پا» از استان قم، سمیرا آرامی با اثر «ضربدر سرخ» از استان خراسان رضوی، نیلوفر نیک‌بنیاد با اثر «نقشه بزرگ» از استان تهران، فاطمه نفری با دو اثر «لحظه‌ای در نقش عباس» و «زمستانی برای مرد شدن» از استان قم، آثارشان به جشنواره راه پیدا کرده است.
داوری آثار این بخش از میان تعداد 243 اثری که به دبیرخانه ارسال شده بود، توسط مجید راستی، داوود امیریان و حسین فتاحی انجام شد. این جشنواره در مجموع 80 نفر از شرکت کنندگان را در دو بخش داستان و شعر به مرحله پایانی جشنواره دعوت می‌کند.
بیوگرافی داوران بدین شرح است:
داوود امیریان متولد سال ۱۳۴۹ در کرمان است. وی تاکنون بیش از 26 عنوان کتاب منتشر و جوایز متعددی کسب کرده است. او در حال حاضر در چند حوزه خاطره‌نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگی‌نامه داستانی شهدا و فیلمنامه فارسی قلم می‌زند. «فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «دوستان خداحافظی نمی‌کنند»، «داستان بهنام»، «داستان مریم»، «تولد یک پروانه» و «جام جهانی در جوادیه» از معروفترین آثار داستانی وی هستند.
حسین فتاحی متولد ١٣٣٦ از یزد، دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. فتاحی در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن»، «پسران جزیره» و «عشق سال‌های جنگ» در زمینه ادبیات پایداری است. «پری نخلستان‌ها»، «مدرسه انقلاب»، «کودک و توفان»، «امیر کوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست.
مجید راستی نیز متولد 1365 از تبریز، دارای مدرک دکتری مدیریت روابط بین‌الملل است. از وی تاکنون کتاب‌های «آزادی جهنمی»، «ختمی‌های ننه فاطمه» با همکاری وحید آقاگری و «درختان لخت بید» به زبان ترکی منتشر شده است. وی در کارنامه هنری خود تاکنون رتبه اول یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، رتبه سوم جشنواره امام حسین(ع)، رتبه سوم جایزه ادبی تبریز و رتبه اول جشنواره بسیج را کسب کرده است.
موضوع سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره آزاد است، اما در شرایط برابر، آثاری که با محورهای «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خانواده الگوی ایرانی اسلامی»، «بیداری و اخوت اسلامی» باشند، از اولویت انتخاب برخوردار هستند.
این جشنواره در بخش‌های داستان کوتاه بزرگسال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک، ترانه و سرود در روز 28و 29 اردیبهشت 1394 در استان قزوین برگزار می‌شود.

captcha