از نبود حمایت مسئولان قرآنی تا حضور ناچیز مؤسسات در آزمون حفظ ‌ارشاد
کد خبر: 3203752
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

از نبود حمایت مسئولان قرآنی تا حضور ناچیز مؤسسات در آزمون حفظ ‌ارشاد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر‌عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان البرز گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد‌، در بحث آموزش هیچ حمایتی از مؤسسات نمی‌کند و به همین دلیل است که حضور مؤسسات قرآنی در آزمون حفظ ارشاد کمرنگ است.

حسین شائیلوزاده، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب گفت: برگزاری آزمون حفظ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد، به مثابه یک بررسی در عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: پس از حضور مؤسسات قرآنی در این آزمون و اعلام نتایج آزمون، عملکرد قرآنی این معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد که متأسفانه در یکی دوسال گذشته، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در بحث آموزش‌های قرآنی هیچ حمایتی از مؤسسات قرآنی نکرده است که این موضوع منجر شده است که مؤسسات نتوانند با قدرت و قوت هر‌چه بیشتری در این آزمون شرکت کنند.

حضور 10 مؤسسه ‌استان البرز در آزمون حفظ وزارت ‌ارشاد ‌

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز در ادامه با اشاره به حضور ناچیز مؤسسات قرآنی استان البرز در این مسابقات، عنوان کرد: در استان البرز، حدود 65 مؤسسه قرآن و عترت در بحث آموزش‌های قرآن کریم وجود دارد که متأسفانه 10 مؤسسه در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث آموزش‌های قرآن کریم، مقرر کرده بود که تفاهم‌نامه به‌منظور حمایت دوره‌های آموزشی مؤسسات داشته باشد که متأسفانه اجرا نشد و در صورت اجرا هم بسیار ضعیف صورت گرفت که این منجر به عدم حضور مؤسسات در آزمون شده است.

فعالیت مؤسسات قرآنی در شرایط نامناسب

‌شائیلوزاده در ادامه به وضعیت نامناسب فعالیت‌های مؤسسات قرآنی اشاره ‌و بیان کرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی، تنها مجوزی از سوی سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته‌‌ و به حال خود رها شده‌اند و هیچ بودجه، مکان و حمایتی از آنها نمی‌شود که متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم، مؤسسات قرآنی در زیر‌زمین و شرایط نامناسب به فعالیت مشغول هستند و کسی شاهد رسیدگی به این مسائل و مشکلات نیست.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز ‌بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام فعالیتش را معطوف به برگزاری آزمون کرده است، در صورتی‌که باید در مقابل، آموزش‌های لازم را پس از مجوز به این مؤسسات ‌ارائه دهد تا بتواند بازخورد خود را در آزمون دریافت کند.

نبود مدیریت سازمان‌یافته در مؤسسات قرآنی

شائیلوزاده در ادامه به نابسامانی مدیریت امور مؤسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در مدیریت امور مؤسسات قرآنی‌، نابسامانی به چشم می‌خورد که این موضوع‌ به اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی آسیب وارد می‌کند.

وی در مورد ادغام اتحادیه‌ها، عنوان کرد: در سال گذشته، درخصوص ادغام و ساماندهی اتحادیه تشکل‌ها بحث‌هایی صورت گرفت که اگر مسئولانی که در شورای توسعه هستند، برنامه‌ریزی و تصمیمی بگیرند و ادغام انجام شود، مشکلات حل می‌شود.

captcha