قرآن حکیم دانشجویی و قلم هوشمند قرآنی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند
کد خبر: 3252620
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
آماده‌سازی دو محصول ویژه مرکز طبع و نشر؛

قرآن حکیم دانشجویی و قلم هوشمند قرآنی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند

گروه ادب: مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب امسال دو اثر ویژه مرکز که یکی قرآن حکیم دانشجویی و دیگری قلم هوشمند قرآنی است را ارائه می‌کنیم.

 

محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه مرکز طبع و نشر موفق شده است که برگه تایید ثبت‌نام برای اخذ غرفه را از نمایشگاه کتاب بگیرد و وجه آن را واریز کرده است، افزود: مکان غرفه این مرکز در وسط شبستان و روبروی محراب است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل برگزاری نمایشگاه دیگری در محل مصلی، جانمایی غرفه‌ها به تاخیر افتاد، ادامه داد: امسال تلاش داریم تا فضاهای بیرونی مصلی را در دو محل عرضه محصولات واقع در ضلع شمالی مصلی و ضلع جنوبی آن که مردم از مترو وارد نمایشگاه می‌شوند مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

بابایی افزود: فضای مناسبی برای ارائه محصولات در دو مکان یاد شده پیش‌بینی شده است، زیرا این دو مکان محل ورود مردم به نمایشگاه کتاب است. محصولات قابل عرضه مرکز در نمایشگاه کتاب برابر 60 اثر است که دو عنوان از آنها ویژه‌تر به شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: قرآن حکیم دانشجویی که اثر فاخرتری به نسبت سایر محصولات مرکز طبع و نشر است و قرآن با قلم هوشمند و قرآن حکیم دانش‌آموزی که از سال پیش عرضه آن آغاز شد، کارهای جدیدی هستند که در مرکز طبع و نشر انجام شده‌اند.

نسخه پالتویی ویژه مفاتیح‌الجنان آماده شد

بابایی با بیان اینکه کار جدید دیگری نیز انجام داده‌اند، یادآور شد: مفاتیح‌الجنان در قطع پالتویی که شبیه قرآن صفحه‌آرایی شده است و فونت آن نسخ ایرانی است و در ترجمه زیرنویس آن از برگردان شیخ حسین انصاریان استفاده شده، از جمله این موارد است که در نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی درباره این اثر عنوان کرد: ممکن است برخی ناشران اظهار کنند که نمونه مشابه این مفاتیح را داشته‌اند، ولی این اثر دو ویژگی دارد که کلیات بودن آن و نه منتخب بودن یکی از آن ویژگی‌هاست و اینکه نسخه‌هایی که در قطع پالتویی هستند کامل نیستند و برخی ادعیه از آنها حذف شده، ولی در این اثر این گونه نیست.

بابایی همچنین گفت: فونت این مفاتیح‌الجنان درشت و خواناست و تعداد صفحات آن زیاد شده است که برای کم کردن قطر آن از کاغذ با گراماژ پایین 32 گرمی استفاده شده است تا قطرش زیاد به چشم نیاید. این اثر در 1400 صفحه تدوین شده است.

captcha