مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تهیه مستند شهدای قرآنی/ لزوم تدوین کتب کودک با موضوع شهدا
کد خبر: 3260746
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
انجم‌شعاع عنوان کرد:

مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تهیه مستند شهدای قرآنی/ لزوم تدوین کتب کودک با موضوع شهدا

گروه جهاد و حماسه: مسئول هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ابراز خرسندی از اقدام سازمان قرآن و عترت در تهیه ۶۵ مستند درباره شهدای قرآنی گفت: این شورا خود را موظف می‌داند بخشی از بودجه مربوط به امور شهدا را در سال جاری به تکمیل مستندهای شهدای قرآنی اختصاص دهد.

محمدمهدی انجم‌شعاع، مسئول هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) عنوان کرد: یکی از خلأهای موجود جامعه نبود اطلاعات دقیق و شفاف از تعداد افرادی است که تحت لوای قرآن مجید شهید شده‌اند که در این راستا اقدام سازمان قرآن و عترت بسیج برای تعیین تکلیف و رصد این شهدا کار ارزشمندی بود که در دو سال اخیر آمار شهدای قرآنی را مشخص کردند.
انجم‌شعاع با بیان اینکه تعداد شهدای قرآنی قابل توجه است، افزود: پس از احصای آمار شهدا مهمترین اقدام تدوین ویژگی‌ها و بررسی شخصیت تاثیرگذار شهدای قرآنی در قالب آثار مکتوب و صوتی و تصویری است که باید انجام شود.
مسئول هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تاکید بر اینکه شهدای قرآنی باید همواره مانند یک تابلوی اخلاق در پیش چشم باشند، گفت: با تهیه مستند درباره شهدای قرآنی می‌توانیم عملکرد خود را در جنبه‌های مختلف با این افراد مقایسه کنیم و امکان انتقال ارزش‌های شهدای قرآنی به نسل‌های بعد فراهم می‌شود.

مستندسازی اولین گام برای انتقال ارزش‌های شهدای قرآنی است
وی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سال 68 آغاز به کار کرده، تصریح کرد: با اینکه آغاز کار این شورا پس از جنگ تحمیلی بوده و ما شهید قرآنی در شورا نداریم، امیدواریم تمام فعالان و خدمتگذاران این نهاد روزی افتخار شهادت و زندگی قرآنی را پیدا کنند.
انجم‌شعاع یادآور شد: مستندی تاثیرگذار است که با نگاه هنرمندانه و براساس مکتب هنری قابل قبول باشد و با الگو قرار دادن «روایت فتح» تهیه شود. همچنین در این راستا می‌توان به ساخت انیمیشن و آثار مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان اقدام کرد.
مسئول هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه مستندسازی اولین گام برای انتقال ارزش‌های شهدای قرآنی است، گفت: امیدواریم برجستگان قرآنی استان‌ها نیز مورد توجه خاص قرار گیرند و به زودی شاهد تشکیل کنگره عظیم شهدای قرآنی کشور باشیم.

تولید کتاب‌های کودک افزایش یابد
وی بر لزوم افزایش حجم تدوین کتاب‌های کودک و انیمیشن درباره شهدا تاکید کرد و افزود: باید آموزش و پرورش در تدوین کتاب‌های درسی دست‌کم در کتاب‌های قرآنی سطوح مختلف از مباحث مرتبط با شهدای قرآنی استفاده کند.
انجم‌شعاع همچنین از والدین شهدای قرآنی به عنوان سرمایه‌های سازنده انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: سرکشی هر چه بیشتر به بیوت شهدا و بهره‌گیری از روایات والدین این افراد و همچنین زیارت قبور شهدا، روحانیت شهدای قرآنی را به همگان منتقل می‌کند.
مسئول هیئت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: این شورا خود را موظف می‌داند بخشی از بودجه مربوط به امور شهدا را در سال جاری به تکمیل مستندهای شهدای قرآنی اختصاص دهد.

captcha