مزیت‌های باغ‌موزه دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌های جانبی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3279979
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کوششی بیان کرد:

مزیت‌های باغ‌موزه دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌های جانبی نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به محل برپایی بیست‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس، امکان حضور حداکثری مردم و برنامه‌های جانبی را بهتر از مصلی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص محل برپایی نمایشگاه قرآن گفت: تا آنجا که خبر دارم بحث مکان نمایشگاه قرآن را که در سال گذشته در باغ موزه برگزار شده است، نمی‌توانیم در حال حاضر با مکان مصلی مقایسه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد نمایشگاه قرآن با همان شرایط سال گذشته و با همان کیفیت برگزار شود، این مکان مشکلاتی داشته است که لازم است تا در مکان مناسبت‌تر تعبیه شود، ادامه داد: اما تا جایی که اطلاع داریم و با توجه به مشکلاتی که در سال گدشته بوده است، امسال تدابیر ویژه‌ای از سوی برگزارکنندگان در معاونت قرآن و عترت ارشاد اندیشیده شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور اظهار کرد: مسئولان برپایی نمایشگاه، استقبال شدید و علاقه‌مندی نشان داده‌اند که امسال فضایی که در باغ‌موزه انتخاب کرده‌اند، مسقف، دارای فضای بیشتر، محدوده وسیع‌تر و امکانات بیشتری دارد.

باغ موزه مناسبت‌تر است

کوششی با تأکید بر اینکه با اشاره به تدابیری که در امسال اندیشیده شده، باغ‌موزه مناسبت‌تر است، اظهار کرد: اما اگر بنا باشد نمایشگاه مثل سال گذشته با مشکلاتی که داشته است، برگزار شود، باغ موزه مناسب نبوده است.

وی عنوان کرد: در بحث نمایشگاه باید تمام موارد را در نظر بگیریم از قبیل امکان حضور بیشتر مردم، امکان مانور دادن نسبت به برنامه‌های جانبی و فضای مصلی، فضای خوبیست از نظر اینکه مسقف هست و یا سایر موارد، اما جای مانور برای برنامه‌های جانبی برای مردم نداشت.

کوششی با تأکید براینکه این برنامه‌های جانبی شامل نشست‌ها و فضای مفرحیست که بتوانند خانواده‌ها بیایند و شب‌های ماه مبارک رمضان از آن استفاده کنند، افزود: تهران جمعیت نزدیک به 10 میلیونی دارد و به هر حال فضایی که برای نمایشگاه برگزار می‌شود، باید فضایی باشد که افراد با محدودیت برای حضور روبرو نشود که اگر این امر رخ دهد، ممکن است برخی از مردم در ساعاتی نیایند.

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران ادامه داد: اما باغ موزه دفاع مقدس در مقایسه با مصلی این امکان و فضا را دارد تا بتوانند امکان مانور برای حضور حداکثری مردم و همچنین امکان برپایی برنامه‌های جانبی و هم محافل قرآنی و برنامه‌های شاد مذهبی بیشتر است تا جاذبه نمایشگاه بیشتر شود و هم نمایشگاه جاذبه‌های بیشتر به آن داده شود غیر از مباحث قرآنی که است جاذبه‌های بیشتر برای جذب بازدیدکنندگان داشته باشد.

تفکیک بخش‌های مختلف به معنای دقیق‌تر

کوششی با تأکید بر اینکه این امر واقعیتی است که این امکانات در باغ موزه مهیاست و در مصلی فراهم نیست، بیان کرد: اما نکته قابل توجه این است که اگر بخواهیم نمایشگاه از کیفیت خوبی در باغ موزه برخوردار باشد باید فضایی که در اختیار قرار می‌گیرد، مسقف باشد و از امکانات خنک‌کننده و رفاهی که برای غرفه‌هاست و همچنین غرفه‌آرایی خوبی باید انجام گیرد و امکانات مطلوبی در فضاهای مناسبت‌تری تدبیر شود.

وی عنوان کرد: در برپایی نمایشگاه قرآن فعلی باید تفکیک بخش‌های مختلف به معنای دقیق‌تر مورد توجه قرار گیرد و بحث ایاب و ذهاب بهتر انجام گیرد و قطعاً اگر این موارد انجام شود، باغ موزه فضای بهتر و قابل ماندگارتر، برای مانور بیشتر دارد و این مشکلات با تدابیر قابل حل است.

captcha