ترجمه فصلنامه رضوی به زبان‌های گوناگون علیه اسلام‌هراسی
کد خبر: 3282293
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کاراندیش تاکید کرد:

ترجمه فصلنامه رضوی به زبان‌های گوناگون علیه اسلام‌هراسی

گروه ادب: معاون توسعه منابع مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترجمه فصلنامه رضوی به زبان‌های گوناگون با هدف مقابله با اسلام‌هراسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، جشن انتشار و اخذ مجوز علمی پژوهشی فرهنگ رضوی و رونمایی هشتمین جلد این فصلنامه عصر امروز یکشنبه، 20 اردیبهشت ماه، با حضور علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه منابع مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) در سرای اهل قلم برگزار شد.
کاراندیش در این نشست با اشاره به فعالیت‌های بنیاد علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در دویست نقطه از جهان و در تمام استان‌های کشور برای اقشار گوناگون جامعه گفت: تاکنون آثار خوبی در حوزه فیلم، کتاب و مجلات منتشر شده است و گام‌های مثبتی در راستای شناساندن فرهنگ رضوی در بخش‌های گوناگون انجام شده است.
وی افزود: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت این موضوع تاکید کردند که فرهنگ زیرساخت سایر عرصه‌هاست از این رو باید بتوانیم احکام الهی را بشناسیم و نسبت به عمل به آنها اقدام کنیم که در این راستا باید علما در استخراج این منابع اهتمام ورزند.
کاراندیش ادامه داد: فصلنامه فرهنگ رضوی دو سال است که شروع به کار کرده و با استفاده از منابع پربار خدمات خوبی را برای علاقه‌مندان ارائه کرده است. این اثر به دلیل محتوای غنی از طرف کمیسیون اهدای مجوزهای علوم تحقیقات و فناوری رتبه علمی را کسب کرده است و توزیع آن در سطح داخلی و خارجی به زبان‌های گوناگون ترجمه می‌شود و در اختیار عموم قرار گیرد. همچنین غیر مسلمانان علاقه‌مند به دین اسلام از این فصلنامه بهره ببرند.
معاون وزیر تصریح کرد: در حال حاضر اسلام‌هراسی در دنیا علیه دین مبین اسلام به راه افتاده است که می‌خواهند چهره خشنی از اسلام ارائه کنند. از این رو باید بتوانیم از طریق این فصلنامه چهره اسلام رحمت و مهربانی را به جهانیان معرفی کنیم.
سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ادامه این نشست گفت: ما نعمت بزرگی مانند بارگاه ملکوتی امام هشتم را در ایران اسلامی داریم و این امام تنها میزبان سرزمین است، از این رو یکی از رسالت‌های مهم بر دوش مردم این است که سیره آثار در زندگی فردی و اجتماعی پیاده شود و به فرمایشات ایشان درباره بهتر زیستن توجه شود که در این صورت جامعه اسلامی سراسر خیّر خواهیم داشت.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف در دهه کرامت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود و هر سال فعالیت‌های گسترده‌ فرهنگ رضوی در کشور برگزار می‌شود که به مرور زمان این رویداد معنوی در هفتاد و هشت کشور و 200 نقطه از جهان برگزار می‌شود.
جعفری تصریح کرد: یکی از اهداف دیگر بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ارتقای علمی فصلنامه فرهنگ رضوی است که در این راستا مجوز علمی و پژوهشی آن صادر شده است و امروز شماره هشتم آن رونمایی می‌شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یادآور شد: تاکنون بنیاد امام رضا(ع) 40 اثر پژوهشی را چاپ کرده و 10 اثر پژوهشی در دست انتشار است و در اختتامیه جشنواره رضوی همزمان با میلاد امام رضا(ع) رونمایی خواهد شد.
جلال درخشه، سردبیر فصلنامه فرهنگ رضوی با اشاره به پیشینه راه‌اندازی این نشریه گفت: ایده اولیه راه‌اندازی این مجله به اوایل سال 1392 برمی‌گردد و از اوایل شهریور همین سال آغاز به کار کرده است و در طول شش ماه، چهار شماره از آن منتشر شد که پس از آن درخواست مجوز علمی و پژوهشی فصلنامه را ارائه کردیم که در پاییز 93 این موضوع به تصویب رسید از این رو این نشریه از نظر درجه علمی ارتقاء پیدا کرده و اعتبار ارائه در  مقالات ASI و دانشگاه‌های کشور را دارد.
گفتنی است در پایان این مراسم کاراندیش، معاون وزیر ارشاد از هشتمین جلد فصلنامه فرهنگ رضوی در سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی کرد.

captcha