زیبایی‌های آثار محمدرضا بایرامی بررسی می‌شوند
کد خبر: 3304449
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
با برگزاری کارگاهی؛

زیبایی‌های آثار محمدرضا بایرامی بررسی می‌شوند

گروه اندیشه: رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار محمد رضا بایرامی در جهت رواج توجه به چنین نویسندگانی که سراغ از شکل فرهنگ و دردهای اجتماع می‌دهند، در دانشگاه صورت می‌گیرد.

خدابخش اسداللهی، رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: آقای بایرامی آثاری ارزشمندی در زمینه پایداری خلق کرده‌اند که دانشجویان در این برنامه از نقطه نظر مفاهیم پایداری، زیبایی‌شناسی و روایت شناسی به بررسی آن خواهند پرداخت.
عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: متاسفانه اثار چنین نویسندگانی در دانشگاه‌ها مغفول مانده و دست‌مایه پژوهش قرار نگرفته است در حالی که مردم عادی این آثار را می خوانند؛ لذا بر آن شدیم نمونه‌ای از بررسی علمی هنر و سایر مزیت‌هایی این قبیل آثار را به جامعه دانشگاهی نشان بدهیم.
اسداللهی با اشاره به ویژگی‌های خاص آثاری این چنین افزود: ارزش چنین آثاری در این است که خبر از شکل فرهنگ و دردهای اجتماع می‌دهند به خصوص که این ارزش‌ها از فرهنگ جبهه و زحمت‌های رزمندگان عزیز نشئت گرفته باشد.
وی با اشاره به سهم دانشگاه در مسیر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: این وظیفه ایجاب می‌کند که با گام‌های بلند در مسیر نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس که حادثه‌ای سرنوشت‌ساز را رقم زد، پیش رفته و این تاریخ را با روحیه ای قوی به مردم نشان دهیم.
وی با اشاره به بررسی آثار بایرامی در ادبیات نوجوان، گفت: برخی دانشجویان ما در گرایش ادبیات با علاقه شان به ادبیات کودک و نوجوان روی آورده‌اند و در حال حاضر در این زمینه پایان‌نامه‌های مقطع دکترا اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد: برنامه‌های متنوعی برای نقد آثار نویسندگان در دانشگاه صورت گیرد و امید است با این آغاز دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی باشکوه تر برگزار شود و ضمناً مقاله‌های خوب این کارگاه می‌توانند با گسترش و ارتقا به همایش فوق ارسال شده و در آن مشارکت کنند.

captcha