نقش اثرگذار رسانه‌ها در ترویج مصرف کالاهای داخلی
کد خبر: 3305192
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
قاضی‌پور عنوان کرد:

نقش اثرگذار رسانه‌ها در ترویج مصرف کالاهای داخلی

گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی تأکید کرد: باید احساسات ملی را تحریک کنیم که هر ایرانی جنس ایرانی را تبلیغ کرده و خریداری نماید و بخشی از ترویج این امر بر عهده شما اهالی رسانه است.

نادر قاضی‌پور، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، بر لزوم توسعه فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی تأکید کرد و گفت: استفاده از کالای داخلی و گسترش تولید ملی نیازمند مقدماتی است و یکی از لوازم آن فرهنگ استفاده از تولید ملی است؛ بنابراین گسترش تولید ملی در شرایط کنونی باید جزء اولویت‌های اساسی اقتصاد کشور باشد.

وظیفه رسانه‌ها در ترویج استفاده از کالاهای داخلی

وی ادامه داد: استاد نجفی، روحانی طراز اول اصفهان، چند دهه قبل نامه‌ای به مردم ایران نوشته و فتوای کلی صادر کرده‌اند که وسایل خارجی مصرف نکرده و از تولیدات داخلی استفاده کنید و این نامه هنوز هم نافذ است.

قاضی‌پور افزود: بنده از شما می‌خواهم تحقیق کنید که فتوایی همانند فتوای میرزای شیرازی و دیگر تحریم‌هایی که از جانب برخی روحانیون صادر شده است تا چه اندازه اجرایی شده و این امر را را توسعه دهید تا یک انگیزه ملی برای استفاده از کالاهای تولید داخل ایجاد شود.

تأکیدات رهبر انقلاب بر استفاده از کالاهای داخلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: استفاده از تولیدات داخلی منجر به توسعه اشتغال، افزایش تولید ملی، کاهش واردات کالاهای غیرضروری خارجی و در نهایت منجر به ایجاد یک گردش مالی خواهد شد و اگر در این راستا گام برداریم موانع توسعه اقتصادی هم برداشته خواهد شد.

نماینده ارومیه در خانه ملت با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر استفاده از کالاهای تولید داخل اظهار کرد: اکنون وظیفه همه ایرانیان است که هم‌صدا با رهبر معظم انقلاب که همواره بر استفاده از تولید ملی تأکید دارند و در دیدار با کارگران حکم حکومتی صادر کرده بر لزوم تحریم کالاهای غیرضروری خارجی تأکید کردند، استفاده از کالاهای غیرضروری خارجی را تحریم کنند تا خواسته مقام معظم رهبری هم محقق شود.

ضعف فرهنگ استفاده از کالای داخلی

وی افزود: هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم تعداد زیادی از افراد محتاج خرید لباس برای فرزندان خود هستند و عده‌ای هم با ارز مبادله‌ای، خوراک حیوانات خانگی خود را از خارج وارد می‌کنند. حال سؤالی که مطرح می شود این است که آیا این موارد منصفانه است و بنده از شما خواهش می‌کنم این موارد را به نمایش بکشید.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان گفت: در ایران در برخی زمینه‌ها دارای بهترین تولیدات هستیم اما عده‌ای مایل به استفاده از کالاهای خارجی هستند و دلیل عمده این امر این است که هنوز فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل به خوبی شکل نگرفته است؛ بنابراین باید حتما احساسات ملی را تحریک کنیم که هر ایرانی جنس ایرانی را تبلیغ کرده و خریداری نماید و بخشی از ترویج این امر بر عهده شما اهالی رسانه است.

captcha