جلسه هم‌اندیشی بین دستگاه‌ها و فعالان قرآنی کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3306113
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
به منظور بررسی مشکلات فعالیت‌های قرآنی؛

جلسه هم‌اندیشی بین دستگاه‌ها و فعالان قرآنی کرمانشاه برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جلسه هم‌اندیشی قرآنی به منظور بررسی مسائل و مشکلات‌ فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف و راهکار‌های ایجاد همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها و فعالان قرآن استان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه هم‌اندیشی قرآنی به منظور بررسی مسائل و مشکلات‌ فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف و راهکار‌های ایجاد همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها و فعالان قرآن استان کرمانشاه در دفتر جامعه حافظان و قاریان استان برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مرتضی هامانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کرمانشاه، ابراهیمی، کارشناس مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کرمانشاه، مرادی، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و عبدالله پور، رئیس هیئت مدیره جامعه قاریان و حافظان کرمانشاه همراه بود.

از جمله مسائل مطرح شده در جلسه می‌توان به عدم تعامل دستگاه‌های قرآنی چون ادارات ارشاد و تبلیغات و اوقاف استان، عدم هماهنگی توسط شورای توسعه قرآنی استان بین دستگاه‌های متولی و انجام موازی کاری در بسیاری از امور قرآنی در دستگاه‌های متولی امور قرآن استان، اشاره کرد.

همچنین عدم توانمندی معلمان متخصص در حوزه حفظ قرآن، هزینه بالا جهت دعوت از قاریان از خارج از کشور با وجود قاریان برجسته داخلی و حتی قاریان توانمند محلی و استانی، ضعیف بودن حضور آقایان در زمینه‌های حفظ و مدیریت مؤسسات، وجود خلأ در بحث قرائت در کل استان، عدم ‌پشتیبانی کافی و لازم از جامعه قاریان استان و عدم رضایت شرکت‌کنندگان در مسابقات سنوات گذشته به علت داوری نامناسب از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بوده است.

که طی این جلسه مقرر شد کرسی‌های تلاوت در سطح استان کرمانشاه با همکاری جامعه قاریان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و دارالقرآن الکریم استان به مدت 12 شب در طول سال انجام گیرد و هزینه برگزاری مراسم کرسی تلاوت برعهده اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان باشد.

همچنین مقرر شد تا کلاس‌های حفظ قرآن به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان واگذار شود و انجام آن از طریق مؤسسات تحت نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه انجام گیرد.

captcha