سنخ فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت حوزه، آموزشی نیست/ لزوم ایجاد مرکز مستقل
کد خبر: 3310348
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
محمد حاج‌ابوالقاسم:

سنخ فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت حوزه، آموزشی نیست/ لزوم ایجاد مرکز مستقل

گروه حوزه‌های علمیه: عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه با بیان اینکه سنخ فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت حوزه، آموزشی نیست، بر لزوم ایجاد مرکزی مستقل تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: سنخ فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه بیشتر بار ترویجی و تبلیغی دارد و از نوع آموزشی نیست. بنابراین به نظر می‌رسد تناسب چندانی برای انتقال آن به زیرمجموعه معاونت آموزش وجود ندارد.

وی افزود: سنخ کار این دفتر متفاوت با معاونت آموزش است از این رو مناسب‌ترین جا برای ادامه فعالیت این دفتر همان معاونت تهذیب است و در صورت عدم امکان و صلاحدید مدیران مبنی بر انتقال دفتر به بخش دیگر، بهترین تصمیم ایجاد مرکزی مستقل زیرنظر مستقیم مدیر حوزه است.

فعالیت‌های قابل تقدیر

وی عنوان کرد: دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در طول سال‌های قبل فعالیت‌های خوبی داشته که عمدتا در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن و نهج‌البلاغه و ... کار کرده است که جای قدردانی دارد.

حاج ابوالقاسم تصریح کرد: همچنین این دفتر در تامین بودجه اقدامات خوبی داشته ضمن آن که کتب و منابع درسی در زمینه قرآن را در حوزه توزیع کرده است در نمایشگاه‌ها هم حضور فعالی از خود نشان داده است و مرکز معتبری در میان مراکز و بخش‌های قرآنی محسوب می‌شود.

این داور بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: این سابقه فعالیت و تلاش‌هایی که این دفتر داشته است به سادگی قابل کنار گذاشتن نیست.

وی تاکید کرد: البته بنابر مصالح ممکن است تغییراتی با هدف بهینه‌سازی و تسریع در فعالیت‌ها وجود داشته باشد و یا براساس تصمیم مدیران به بخش دیگری منتقل شود ولی تعطیلی چنین دفتری کار درستی نیست.

وی افزود: قرار دادن این دفتر در زیرمجموعه معاونت آموزش از نظر بنده کارشناسانه نیست زیرا با توجه به حجم فعالیت‌های این معاونت و حجم آموزش‌های درسی در حوزه، عملا جای چندانی برای کارهای قرآنی وجود نخواهد داشت.

یادآور می‌شود، دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه چندی است با بلاتکلیفی روبروست. هرچند برخی از اعضای شورای عالی حوزه بر ادامه فعالیت این دفتر تاکید دارند، ولی از انتقال آن به معاونت آموزش خبر می‌دهند. در عین حال، برخی کارشناسان معتقدند انتقال این دفتر به آن معاونت سرآغازی برای تعطیلی آن است. از سوی دیگر برخی کارشناسان با توجه به بودجه مستقل این دفتر، بر لزوم ایجاد مرکز مستقل زیرنظر مدیر حوزه علمیه تاکید دارند.

captcha