اهداف راهبردی پیوند سعودی‌ها و صهیونیست‌ها
کد خبر: 3311509
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
فلاحت‌پیشه تشریح کرد:

اهداف راهبردی پیوند سعودی‌ها و صهیونیست‌ها

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دیدارهای اخیر مقامات سعودی و صهیونیستی گفت: هر یک از طرفین از این دیدارها اهداف راهبردی خاصی را دنبال می‌کنند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به دیدارهای اخیر برخی مقامات سعودی و صهیونیستی اظهار کرد: تحولات منطقه به گونه‌ای است که از لحاظ راهبردی رژیم صهیونیستی از تداوم چالش در جهان اسلام سود می‌برد و حداقل در طول بیست و پنج سال گذشته، یعنی از زمانی که نخستین دور توافقات سازش مطرح شد، تلاش کرد مقاومت را تحت عنوان تروریست معرفی کند تا جنبه‌های مشروع و قانونی دفاع فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها از خودشان را از بین ببرد.
وی افزود: علی‌رغم این تلاش‌ها رژیم صهیونیستی در این عرصه توفیق پیدا نکرد؛ حتی شاهد بودیم که مقاومت در جنگ‌هایی که شکل گرفت پیروز شد.
این کارشناس مسائل سیاسی همچنین به راهبردهای کشورهای مرتجع منطقه پرداخت و گفت: ارتجاع عرب نیز به گروه‌هایی که به شدت تروریستی به حساب می‌آیند متوسل شد و از این گروه‌ها استفاده راهبردی کرد تا جایی که در در برخی موارد همسو با آمریکا حرکت کرد؛ از سال 2005 که بحث بیداری اسلامی در دنیای عرب مرسوم شد، ارتجاع عرب به دنبال عملیاتی‌سازی گروه‌های تروریستی حرکت کرد که شکافی که در دنیای اسلام شکل گرفت از این ناحیه بود.
وی درمورد دلایل شکل‌گیری ارتباط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد ارتباط راهبردی با کشورهای عربی است تا از این طریق مانع متحدشدن مسلمانان در قبال خود شود؛ همچنین تلاش می‌کند جنگ به دنیای اسلام کشیده شود تا حوزه‌های لجستیک مقاومت مانند سوریه نیز مورد هدف قرار گیرد، از سوی دیگر سعودی‌ها به دنبال حفظ تاج و تحت خود و حفظ نظام موروثی در منطقه هستند.
فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه ارتجاع بیش از آن چیزی که دیپلمات‌ها و دیپلماسی‌نویس‌ها فکر می‌کنند باعث کوری سران پیر عربستان شده است، اظهار کرد: آنها به قدری نگران از دست دادن تاج و تحت خود هستند که علاوه بر مسائل انسانی حتی قوانین بین‌امللی را فراموش کرده‌اند و بیشتر سعی می‌کنند با ابزار زور مانع شکل‌گیری انقلاب در کشورهای اسلامی شوند در حالی‌که تحولات در مسیر عکس این مسئله در حال حرکت کردن است.
وی در مورد آینده این ارتباط و اقداماتی که می‌تواند علیه جمهوری اسلامی شکل بگیرد، گفت: حداکثر اقداماتی که عربستان و رژیم صهیونیستی می‌توانند علیه ایران داشته باشند، اقدامات ایذایی و تروریستی است؛ در حال حاضر نیز اگر بخواند اقدامی علیه جمهوری اسلامی داشته باشند در همین قالب تعریف می‌شود و نه در حد جنگ نیابتی.
فلاحت‌پیشه افزود: جمهوری اسلامی ایران توان آن را دارد که هرگونه عملیاتی از سوی هرگونه داعشی را که از مرز چهل کیلومتری ما رد شود را سرکوب کند.

captcha