آغاز فعالیت دارالقرآن «فارِس‌ المؤمنین» در مسجد امیر(ع) تهران
کد خبر: 3315444
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

آغاز فعالیت دارالقرآن «فارِس‌ المؤمنین» در مسجد امیر(ع) تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: فعالیت دارالقرآن «فارس المؤمنین» در مسجد حضرت امیر(ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت رسمی آغاز می‌شود.

محمدمهدی دبیری، مدیر بنیاد فارس‌المؤمنین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: همزمان با ابتدای ماه مبارک رمضان، دارالقرآن فارِس المؤمنین واقع در مسجد حضرت امیر(ع) فعالیتش آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد، شامل برنامه‌های قرآنی است که با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی چون محمد بنیادی و ...شکل گرفته است.

دبیری با تأکید بر بهره‌مندی از مربیان توانمند در این دوره‌ها، تصریح کرد: در این دارالقرآن رشته‌های گوناگون روخوانی و روان‌خوانی قرآن، اصول قرائت و صوت ولحن، تجوید مقدماتی و پیشرفته، حفظ شامل حفظ‌های ترتیبی سوره‌ها، موضوعی آیات و سوره‌های منتخب و مفاهیم به گروه‌های مختلف سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان و آقایان آموزش داده می‌شود.

مدیر بنیاد فارس‌المؤمنین تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌تواند تا پنج‌شنبه، 28 خردادماه به صورت تلفنی و از ساعت 9 تا 12 با شماره 66923234 و به صورت حضوری از ساعت 17 تا 20 در این ‌دوره‌ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه آغاز دوره‌ها از شنبه، 30 خردادماه انجام می‌شود، افزود: پس از اتمام دوره و اخذ آزمون از شرکت‌کنندگان به افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، گواهینامه اعطا می‌شود.

دبیری با تأکید بر اینکه متقاضیان در هنگام ثبت نام تعیین سطح می‌شوند،‌ بیان کرد: همچنین خردسالان چهار تا شش سال پس از گذراندن دوره 9 ماهه روخوانی و روان‌خوانی قادر به روخوانی تمامی قرآن خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه کلاس‌های متناسب با رشته‌ها و طول مدت دوره‌ها و گروه‌های سنی متفاوت است، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این دارالقرآن بهره‌مندی تمامی قرآن‌دوستان در تمامی سطوح از برکات و فضایل قرآن است.

لازم به ذکر است، بنیاد فارس‌المؤمنین مرکزی عام‌المنفعه، مردم‌نهاد و غیردولتی است که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علوی‌تهرانی، مؤسس و ریاست بنیاد، از سال 91 فعالیتش‌ را با هدف تعلیم و تبلیغ مذهب حقه اثنی عشری به صورت رسمی آغاز کرده است.

همچنین مسجد حضرت امیر(ع) در خیابان کارگر شمالی واقع شده است.

captcha