اولین جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی امروز برگزار می‌شود/ تدوین نقشه راه فراکسیون
کد خبر: 3318080
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی:

اولین جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی امروز برگزار می‌شود/ تدوین نقشه راه فراکسیون

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی باغسیایی اظهار کرد: در اولین جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی که امروز برگزار می‌شود، تدوین نقشه راه فعالیت این فراکسیون را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره دلایل تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: معمولا فراکسیونی که در مجلس شکل می‌گیرد به این دلیل است که مسائلی که در رابطه با عنوان فراکسیون وجود دارد را پیگیری کند و کمک‌های لازم را که از  طریق مجلس امکان‌پذیر است انجام دهد.

نیاز اقتصاد مقاومتی به قانونگذاری

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانیم اقتصاد مقاومتی نیازها و لوازمی دارد که بخشی از آن به حوزه تقنین مربوط می‌شود و یکی از مسائل مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی این  است که فضای کسب‌و کار، راحت و روان شود و قوانین دست و پاگیری که باعث پیچیدگی امور می‌شود را شناسایی و حذف کنیم.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: طبیعتا فراکسیون اقتصاد مقاومتی پیگیر این مسائل خواهد بود و با دیگر کمیسیون‌هایی که در این رابطه به فعالیت می‌پردازند همکاری خواهد کرد تا در راستای پالایش قوانین مضر برای تولید و روان شدن پروسه گرفتن مجوزها و مسائلی از این قبیل گام برداریم.

همکاری با دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این فراکسیون در کنار این مسائل تلاش خواهد کرد که پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی هم با دولت داشته باشد برای اینکه روشن شود فعالیت‌های دولت تا چه میزان در راستای اقتصاد مقاومتی است و به دولت کمک کند که سیاست‌های آن در این راستا جریان پیدا کند.

وی ادامه داد: باید حرکتی عمومی در جامعه شکل بگیرد که تولیدکننده و مصرف‌کننده هرکدام به وظایف خود در قبال توسعه اقتصادی کشور عمل کنند. همچنین بانک‌ها هم باید رویکرد خود را به سمت حمایت از تولید تغییر دهند و به وظیفه خود عمل کنند، نه اینکه شرایط بسیار پر پیچ و خمی برای گرفتن تسهیلات ایجاد کنند. این موارد، اقداماتی است که فراکسیون اقتصاد مقاومتی می‌تواند در این زمینه‌ها فعالیت کند؛ البته به میزانی که توان و وقتش اجازه دهد.

تدوین نقشه راه فراکسیون اقتصاد مقاومتی

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه یا نقشه راهی برای این فراکسیون طراحی شده است؟ اظهار کرد: ما اولین جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی را امروز، چهارشنبه، 3 خرداد 94 برگزار می‌کنیم وانشاء‌الله در این جلسه درباره کارهایی که باید انجام دهیم صحبت خواهیم کرد اما چون این فراکسیون به تازگی تشکیل شده است هنوز این مسائل را به صورت جمعی مطرح نکرده‌ایم.

نماینده گناباد در خانه ملت در پایان تأکید کرد: ممکن است در یک جلسه نتوانیم همه مسائل را مورد رسیدگی قرار دهیم اما احتمالا جلسه امروز عمدتا در مورد کلیات و اینکه از نظر تشکیلاتی چه اقداماتی باید انجام دهیم سپری شود اما مقدمه‌ای خواهد شد تا برای جلسات بعدی فراکسیون هم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

مطالب مرتبط
captcha