برگزاری دومین همایش ملی «بانوی فضیلت، حامی رسالت»
کد خبر: 3320687
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود؛

برگزاری دومین همایش ملی «بانوی فضیلت، حامی رسالت»

گروه جامعه: دبیر کمیته بانوان بیست‌وسومین نمایشگاه قرآن کریم از برگزاری دومین همایش ملی بزرگداشت فضیلت و عظمت حضرت خدیجه(س) به منظور گسترش مرام این بانو با عنوان «بانوی فضیلت، حامی رسالت» خبر داد.

ملیحه سادات موسوی، دبیر کمیته بانوان نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری همایش ملی «بانوی فضیلت، حامی رسالت» در نمایشگاه قرآن گفت: دومین همایش ملی «بانوی فضیلت، حامی رسالت» همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن با هدف شناخت بهتر شخصیت والای حضرت خدیجه(س) و معرفی ایشان به عنوان الگوی بانوان جامعه اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم سابقه طولانی دارد و در سال‌های گذشته با عنوان یادبود برگزار می‌شد. این بانوی بزرگ، حق زیادی به گردن همه دارد، زندگی ایشان سراسر الگو برای بانوان ماست، اما با کمال تاسف جامعه ما کمتر با این بانوی بزرگ آشنایی دارد.

موسوی تصریح کرد: با اینکه خیلی بدهکار ایشان هستیم و وجوه مختلفی در زندگی این بانوی مکرم وجود دارد که می‌تواند الگوی زنان دینی جامعه ما باشد، اما شاهدیم که کمتر به این وجوه پرداخته شده است.

موسوی به تکریم و تقدیر از افرادی که فعالیت‌هایی درباره حضرت خدیجه(س) انجام داده‌اند، اشاره کرد و گفت: در این همایش از 6 نفر از افرادی که به نام حضرت خدیجه کبری خدمتی را برای خلق خدا انجام داده‌اند تکریم خواهد شد.

دبیر کمیته بانوان نمایشگاه قرآن کریم تشریح کرد: در اغلب موارد، زمانی که روز وفات این بانو می‌رسد از افرادی که هم نام این بانو هستند سراغ گرفته ‌و از آنها تجلیل می‌شود؛ البته که این اقدام مناسب و مثبتی است که دختر، بانو و همسری نامش خدیجه باشد اما مهمتر از «نام»، «مرام» است که باید به آن توجه شود.

موسوی درباره فرایند شناسایی افراد برای تکریم در همایش گفت: در طول سال این فرایند پیگیری می‌شود؛ به عنوان مثال فردی که درمانگاهی به نام حضرت خدیجه(س) ساخته و به خلق خدمت می‌کند و یا مرکز خدماتی، فرهنگی و آموزشی به نام حضرت خدیجه راه‌اندازی کرده شناسایی و از آنها قدردانی خواهد شد. امیدواریم که بتوانیم مرام حضرت خدیجه کبری را احیا کنیم و بتوانیم سال‌های آینده کنگره‌ای به نام این بی بی بزرگوار برپا کنیم.

وی در ادامه از ارائه طرحی برای برپایی کنگره از سوی علمای قم خبر داد و گفت: امیدواریم با ارائه و تایید این طرح زمینه برپایی کنگره با همکاری حوزه‌های علمیه، مراکز علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برای سال آینده مهیا شود.

دبیر کمیته بانوان، مرام حضرت خدیجه را شاخص اصلی برگزاری این همایش دانست و گفت: فداکاری، مجاهدت، ایستادگی پای عقیده و رسالت، بخشش تمامی دارایی‌هایش برای اسلام از‌جمله ویژگی‌های این شخصیت جهان اسلام است بنابراین قبله اصلی همایش، خود حضرت خدیجه(س) خواهد بود.

captcha