مشکل دارالقرآن اکباتان را حل خواهیم کرد/ شورای شهر قصد رنجش مردم را ندارد
کد خبر: 3321168
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
طلایی در گفت‌وگو با ایکنا:

مشکل دارالقرآن اکباتان را حل خواهیم کرد/ شورای شهر قصد رنجش مردم را ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکل دارالقرآن اکباتان را حل خواهیم کرد، گفت: شورا قصد رنجش مردم در این قضیه را ندارد.

مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد دارالقرآن شهرک اکباتان که روز گذشته با حکم دیوان عدالت اداری، ادامه ساخت و راه‌اندازی آن متوقف شده است، گفت: سابقه این امر به آنجا برمی‌گردد که در شهرک اکباتان زمینی وجود داشته که برای احداث یک مرکز فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اختصاص می‌یابد، متأسفانه بعضی از اهالی محل با دو ادعا ورود به این بحث داشته‌اند.
وی افزود: ادعای اول این است که نسبت به مالکیت این زمین بحث داشته‌اند هر چند که شهرداری اعلام کرده که دارای سند است اما اهالی ادعا دارند که اینگونه نیست، ادعای دوم نیز این است که احداث این مرکز در نقطه فعلی ایجاد ترافیک و مزاحمت برای اهالی را به دنبال خواهد داشت.
طلایی تصریح کرد: شهرداری وقت لازم برای پیشگیری از توقف عملیات را نداشته است، باید تلاش کنیم تا موانع قانونی این کار برطرف شود.
وی در پاسخ به این سوال که حکم دیوان اعلام کرده است که باید فعالیت این مرکز متوقف شود، پیگیری‌ها برای ادامه فعالیت این مرکز در آینده به چه صورت خواهد بود، گفت: این کار اقدامات بعدی را می‌طلبد و بخش حقوقی شهرداری تلاش خواهد کرد تا حکم را برگرداند و این مرکز افتتاح شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مجموعه‌ای که منتسب به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است نباید دستخوش اتفاقاتی شود که در نهایت منجر به برخورد قضایی شود.
طلایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد اراده و اتحاد اهالی و مخالفان این مرکز بسیار بیشتر از مسئولین بوده است، گفت: به هر حال این اتفاق روی داده است و ما آن را حل خواهیم کرد.
طلایی در پاسخ به سؤال دیگری در زمینه اینکه نباید چنین امری تبدیل به یک بدعت شود و شورا باید ورود داشته باشد تا در آینده شاهد چنین رویدادهایی نباشیم، اظهار کرد: البته این را هم باید گفت که ما نمی‌خواهیم موضع گیری شورا باعث رنجش خاطر مردم محل احداث این مرکز شود. متأسفانه این مسئله به حق عمومی مردم گره خورده است.
وی در پایان تصریح کرد: طی سؤالی که از شهرداری منطقه داشته‌ام مشخص شد که زمین محل احداث این مرکز از مشائات نبوده و شهرداری سند این زمین را در اختیار دارد.

captcha