جایگاه قوه قضائیه حفاظت از کتاب خدا و احادیث است
کد خبر: 3321616
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
امام جمعه لامرد:

جایگاه قوه قضائیه حفاظت از کتاب خدا و احادیث است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام هاشمی شهیدی قضاوت را یکی از دشوارترین کارها دانست و گفت: مبنای کار قضات کتاب خدا و احادیث و جایگاه این قوه، حفاظت از کتاب خدا و احادیث است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی‌شهیدی، امام جمعه لامرد امروز، 9 تیرماه در جلسه شورای اداری این شهرستان با تأکید بر اینکه قضات باید به‌گونه‌ای حکم دهند که ذخیره‌ای برای آخرت خود فراهم کنند، گفت: قاضی باید قاطع، شجاع، با درایت و دانا باشد و بدون در نظر گرفتن مصلحت، با قاطعیت کامل حکم دهد.
وی، قضاوت را یکی از دشوارترین کارها دانست و گفت: مبنای کار قضات کتاب خدا و احادیث و جایگاه این قوه، حفاظت از کتاب خدا و احادیث است.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، معاون قضایی دادگستری استان فارس نیز در این جلسه گفت: قضات و مسئولان قضایی هیچگاه نباید بدون هدف کاری را انجام دهند،‌ باید برای همه امور برنامه راهبردی داشت و از این طریق تلاش‌ها را ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه دادگستری لامرد از قضات خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی باید پیگیر پرونده‌ها باشند تا ضمن جلوگیری از وقوع جرم، مانع از افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری شوند.
موسوی گفت: زیبنده شهرستان لامرد نیست که صلح و سازش در آن کم باشد، صلح ابزاری مناسب برای ممانعت از بروز تنش و اختلاف‌ها و درگیری‌ها است.
یادآور می‌شود، در این مراسم قاضی رضا رحیمییان به عنوان دادستان شهرستان لامرد معرفی شد.

captcha