حضور وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن با سه نشست و مشاوران تخصصی
کد خبر: 3322341
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
مظاهری خبر داد؛

حضور وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن با سه نشست و مشاوران تخصصی

گروه سلامت: برگزاری سه نشست تخصصی و حضور گسترده مشاوران سبک زندگی و تغذیه در دستور کار وزارت بهداشت در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

بیژن مظاهری، مسئول پژوهش‌های قرآنی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در رابطه با غرفه وزارت بهداشت در بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: این غرفه کارهای خود را در چند حوزه دسته‌بندی کرده و محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کند.
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی را به وزارت بهداشت تحت عنوان کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت واگذار کرده است که عمده کارهایی که در زمینه پژ‌وهش انجام داده، برگزاری 100 کنگره دانشگاهی به منظور گسترش و توسعه تحقیقات در حوزه سلامت و قرآن است که خلاصه محتوای این کنگره‌ها جمع آوری شده و در قالب مجموعه مقالات به بازدیدکنندگان نمایشگاه بیست و سوم ارائه می شود.
مسئول پژوهش‌های قرآنی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: در این غرفه همچنین دو نشریه تخصصی قرآن‌پژوهی و طب و نشریاتی در زمینه سبک زندگی با محوریت سلامت ارائه می‌شود.
مظاهری گفت: در این غرفه مجموعه معاونت های دانشحویی ـ فرهنگی، بهداشتی و تحقیقات و فناوری حضور دارند؛ همچنین از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی بقیه الله و دیگر دانشگاه ها به تناوب در این غرفه حضور می یایند.
وی در مورد برنامه های تبلیغی و ترویجی غرفه وزارت بهداشت نیز گفت: جشنواره هایی در حوزه قرآن برگزار کردیم از جمله برگزاری کارگاه آموزش خانواده برای اولین بار در سطح کارکنان با حضور 800 نفر در حوزه مختلف آموزش روخوانی، روان خوانی و تجوید بود که خروجی آن در نمایشگاه عرضه شده است.
مظاهری به وظیفه ذاتی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این غرفه حضور گسترده مشاوران را در حوزه سبک زندگی و تغذیه خواهیم داشت؛ در مورد سلامت روان و سلامت معنوی نیز کارهایی که شده به بازدیدکنندگان عرضه می شود. همچنین پزشکانی در غرفه مستقر هستند که اگر بازدیدکنندگان مشکلی داشته باشند، به این غرفه مراجعه کنند.
مسئول پژوهش های قرآنی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد سایر برنامه های این غرفه گفت: 3 نشست نیز در حوزه تغذیه و روش تحقیق با رویکرد روش تحقیق در قرآن پیش بینی شده است؛ نشست هایی نیز با موضوع تغذیه خواهیم داشت.

captcha