تیم مذاکره‌کننده هشیارتر بوده و برخطوط قرمز نظام پافشاری کنند
کد خبر: 3322588
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
آیت‌الله مجتهد شبستری:

تیم مذاکره‌کننده هشیارتر بوده و برخطوط قرمز نظام پافشاری کنند

گروه سیاسی: خطیب جمعه تبریز تأکید کرد: دراین مرحله حساس از مذاکرات لازم است تیم مذاکره‌کننده هوشیارتر بوده و برخطوط قرمز نظام که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص شده، پافشاری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، 12 تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: علی‌رغم روشن بودن خطوط قرمز ایران که از طرف رهبری تعیین شده است و پافشاری مذاکره کنندگان ایرانی که مورد اعتماد رهبری و مردم هستند، بر این خطوط قرمز، در مواردی از طرف دولت‌های 1+5 پرانتز هایی مطرح می‌شود که مورد اختلاف است؛ ازسویی تمدید مدت مذاکرات پس از اتمام زمان از قبل تعیین شده، نشان از حساسیت کار دارد.

وی بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای از 10 تا 25 سال و مرحله بندی رفع تحریم‌ها را ازجمله پرانتزهای طرف مقابل مذاکره‌کننده دانست و اظهار کرد: خواسته ایران رفع یکجا و کلی تحریم‌های هسته‌ای است که به هیچ وجه از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

آیت‌الله مجتهد شبستری تأکید کرد: دراین مرحله حساس از مذاکرات لازم است تیم مذاکره‌کننده هوشیارتر بوده و برخطوط قرمز نظام که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص شده، پافشاری کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن روز قدس، افزود: روز قدس از ابتکارات امام خمینی(ره) بوده و به روز اسلام معروف شده است و نباید در این روز اسلام فراموش شود، این روز، روز وحدت مسلمانان جهان است و مستکبرین با دیدن این وحدت ناامید و ملت مظلوم فلسطین امیدوار می‌شوند. به خصوص در شرایط حساس فعلی که مستکبرین با تکیه بر توان نظامی‌شان در همه جای منطقه، مانند یمن، سوریه و... دست به تجاوز و ظلم زده‌اند، باید روز قدس هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته کرامت، گفت: کمک و دستگیری از نیازمندان، مساعدت به ستاد دیه استان برای آزادی زندانیانی که به طور غیرعمد مرتکب خطا شده و به دلیل جرایم نقدی در بند زندان هستند، ازجمله ملزومات این هفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به غفلت نکردن از شب‌های قدر و درک فضیلت آن شب‌ها تأکید کرد و همچنین قرار گرفتن در هفته مالیات را عامل مهمی برای توجه هرچه بیشتر مسئولان مالیاتی به این مورد برای اداره بهتر کشور دانست.

captcha