8 کانون فرهنگی،‌ هنری مساجد در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3345189
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
همزمان با دهه کرامت؛

8 کانون فرهنگی،‌ هنری مساجد در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

گروه هنر: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان اردبیل گفت: همزمان با دهه کرامت، 8 کانون فرهنگی-هنری در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان اردبیل، امروز 26مردادماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 435 کانون فرهنگی، هنری مساجد فعال است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال 32 کانون جدید را نیز راه‌اندازی کنیم.
وی با یادآوری اینکه در کنار راه‌اندازی8 کانون جدید در دهه کرامت این مجموعه در برگزاری جشنواره مناظرات رضوی نیز همکاری خوبی را با ارشاد داشته است، تصریح کرد: آیین بزرگداشت امامزاده‌ها در امامزاده‌ صالح، سید صدرالدین و سید سلیمان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به تدوین سند مشترک با عنوان همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری شایسته مراسم دهه کرامت گفت: دستگاه‌های عضو این ستاد در این سند مشترک برنامه‌ها،‌ آیین‌ها، جشن‌ها و تجلیل‌های خود را مورد رصد دقیق قرار می‌دهند.
سقا در ادامه سخنان خود افزود: برنامه‌های این دهه از فردا با زیارت قبور شهدا آغاز می‌شود و در روز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر از دختران با حجاب و عفیف کانون‌های مساجد تجلیل می‌شود.
وی همکاری همه دستگاه‌ها را به همراه رسانه‌ها در برگزاری شایسته برنامه‌های دهه کرامت یادآور شد و بیان کرد: در این هفته قرار شده به مدت هشت شب زیارت خاصه امام رضا(ع) از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما قرائت شده و در ادارات و دستگاه‌های مختلف نیز در نماز ظهر قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شود.
سقا ارسال پیامک، نصب بنر، برگزاری جشنواره‌های متعدد نظیر احادیث رضوی، خاطرات حرم و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را به همراه برگزاری مسابقات مجازی وبلاگ‌نویسی و دل‌نوشته برای امام رضا(ع) در این ایام یادآور شد و اضافه کرد:‌ اردوهای زیارتی به مقصد قم و مشهد مقدس بین اعضای کانون برگزار شده و در کنار آن مسابقات قرآن، نمایشگاه خوشنویسی و آثار گرافیکی برای گرامیداشت دهه کرامت پیش‌بینی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم برای دختران زیر 9 سال نیز که نامشان معصومه است، جوایزی اهدا کرده و از آنها به خاطر این روز قدردانی کنیم.

captcha