ربا به طور کلی و به هر شکلش از سیستم بانکی حذف شود
کد خبر: 3353428
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
خطیب‌ جمعه بروجن:

ربا به طور کلی و به هر شکلش از سیستم بانکی حذف شود

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام حسین‌نژادیان با بیان این که سیستم بانکداری باید اصلاح شود و کاملا اسلامی باشد، گفت: ربا باید به طور کلی و به هر شکلش از سیستم بانکی حذف شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان در خطبه‌های هفته گذشته نمازجمعه شهر بروجن با یادآور شدن 12 شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: انگلیس روباه پیر و فرتوت جاده صاف کن و دلال سیاسی آمریکاست.

حسین‌نژادیان با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس پس از گذشت چهار سال در ایران، افزود: انگلستان در تمام کشورها به خصوص کشورهای اسلامی در صدد ایجاد تفرقه، فتنه، نفوذ و استحاله فرهنگی بودند و هستند.

وی با اشاره به این که انگلستان در تمام جنگ‌های مسلمانان شریک بوده‌اند، تصریح کرد: دولتمردان ما باید نسبت به نقشه‌های شیطانی آنان بسیار هوشیار و حساس باشند.

حسین‌نژادیان با یادآور شدن سالروز مبارزه با تروریسم، شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و با هنر به دست منافقان، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب و شهدایی که تقدیم نظام شد هنوز چشم امید به غرب دوخته‌اند و عاشقان دلباخته آمریکا و انگلیس مکارند.

حسین‌نژادیان در ادامه با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی افزود: امام(ره) می‌فرمود «ربا باید به طور کلی و به هر شکلش از سیستم بانکی حذف شود».

خطیب نماز‌جمعه بروجن با بیان این که سیستم بانکداری باید اصلاح شود و کاملا اسلامی باشد، افزود: گرفتن جریمه دیرکرد از اقساط وام و همچنین شرط سپرده کردن پول در بانک‌ها برای پرداخت وام ربا محسوب می‌شود و حرام است.

وی با اشاره به این که مجامع بین‌المللی تماشاگر تجاوز آل سعود به مردم مظلوم یمن هستند، گفت: مجامع بین‌المللی نه تنها هیچ اقدامی در جهت ایجاد آتش‌بس نمی‌کنند بلکه از آنان حمایت هم می‌کنند.

حسین‌نژادیان با بیان این‌که آل سعود ملعون بیش از پنج ماه 10 کشور به ظاهر مسلمان را متحد خود کرده و یمن را بمباران می‌کند، افزود: آن روزی که آل سعود سقوط کند شاهد حج ابراهیمی خواهیم بود که زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) است.

وی گفت: متأسفانه مراسم باشکوه حج امسال در حالی برگزار می‌شود که آل سعود ملعون دستشان به خون هزاران نفر از یمنی های مسلمان آلوده است.

حسین‌نژادیان افزود: امام(ره) می‌فرمود: «حج بی‌روح، بی‌تحرک، بی‌وحدت، بی‌برائت و حجی که در آن بویی از منهدم شدن کفر و شرک برنیاید حج نیست».

captcha