بررسی مقایسه‌ای صفات الله در اسلام و زرتشت
کد خبر: 3356065
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
در دانشگاه ادیان و مذاهب صورت می‌گیرد؛

بررسی مقایسه‌ای صفات الله در اسلام و زرتشت

گروه دانشگاه: پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی مقایسه‌ای صفات الله در اسلام و زرتشت با تکیه بر قرآن و اوستا ۱۱ شهریورماه در دانشگاه ادیان و مذاهب دفاع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گروه آموزشی و پژوهشی ادیان غیرابراهیمی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد را با عنوان بررسی مقایسه‌ای صفات الله در اسلام و زرتشت با تکیه بر قرآن و اوستا برگزار می‌کند.

این پایان‌نامه از سوی روح اله رحمانی دفاع خواهد شد. سیدسعیدرضا منتظری استاد راهنما، مصطفی فرهودی استاد مشاور و مهدی لک زائی و محمدی مظفر به عنوان اساتید داور در این جلسه حضور خواهند داشت.

این جلسه چهارشنبه، 11 شهریور ساعت 10 در سالن کنفرانس شهید بهشتی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

در این پایان‌نامه، صفات الله و اهورامزدا مورد مقایسه قرار می‌گیرد. در فصل اول، کلیات و تعاریف کلمات کلیدی بررسی شده است. در فصل دوم مفهوم کلمه الله و صفات او مورد تقسیم‌بندی‌هایی قرار گرفته و برای هرکدام از صفات، آیاتی از قرآن به‌عنوان شاهد آورده شده است. در فصل سوم مفهوم کلمه اهورامزدا بررسی و سپس صفات او بنا بر متن گاهان تقسیم‌بندی و برای آن مصداق‌هایی آورده است. در فصل چهارم که فصل مقایسه و نتیجه‌گیری است صفاتی که در آن‌ها تفاوت و تشابه وجود داشته، مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه‌گیری انجام گرفته است.

captcha