شناسایی ۱۵۲ قدمگاه امام رضا(ع) در کشور
کد خبر: 3357229
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

شناسایی ۱۵۲ قدمگاه امام رضا(ع) در کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از شناسایی ۱۵۲ نقطه محل اقامت و قدمگاه امام رضا(ع) در ۶ استان کشور از جمله خراسان رضوی، یزد، خوزستان، خراسان جنوبی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، محمد حسین زارع‌صفت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز گذشته، 10 شهریورماه در اولین نشست هم‌اندیشی جاده ولایت در یاسوج از شناسایی 152نقطه محل اقامت و قدمگاه امام رضا(ع) در 6 استان کشور از جمله خراسان رضوی، یزد، خوزستان، خراسان‌جنوبی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی با بیان اینکه ثبت جاده ولایت(مسیر ورود امام رضا(ع) به ایران از شلمچه تا مشهد مقدس) در فهرست آثار ملی موجب توسعه روزافزون گردشگری مذهبی و زیارتی در کشور می‌شود، افزود:  هجرت تاریخی امام رضا‌(ع) به ایران منشا آثار و برکات متعددی برای کشور بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به بحث گردشگری مذهبی و زیارتی و توسعه هر چه بیشتر آن شده که باید از این فرصت ارزنده استفاده بهینه کرد، خواستار نشانه‌گذاری جاده ولایت با نصب علایم و نمادهای مذهبی و فرهنگی برای معرفی هر چه بیشتر آن به گردشگران داخلی و خارجی شد.
زارع‌صفت یادآور شد: فیلم مستند 60 دقیقه‌ای جاده ولایت در خراسان رضوی تولید شده، نقشه مسیر هجرت تاریخی امام رضا(ع) به ایران در این استان به چاپ رسیده و دو مجله تحقیق میدانی نیز در این زمینه آماده انتشار است.

captcha