ایستگاه متروی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3365378
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

ایستگاه متروی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) راه‌اندازی می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: ایستگاه‌های ضلع شمالی و جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابن بابویه و دانشگاه آزاد صفائیه در بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران با حضور عضو شورای شهر، شهردار منطقه ۲۰ و مدیر عامل شرکت متروی تهران جانمایی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، ایستگاه‌های ضلع شمالی و جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابن بابویه و دانشگاه آزاد صفائیه در بخش جنوبی خط 6 متروی تهران با حضور عضو شورای شهر، شهردار منطقه 20 و مدیر عامل شرکت متروی تهران جانمایی شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از مسیر توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو گفت: بخش جنوبی خط 6 متروی تهران از دولت آباد به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توسعه می‌یابد و با این اتصال، بار خط یک متروی تهران کاهش یافته و شهروندان در شرق تهران به راحتی می‌توانند با استفاده از این خط به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دسترسی پیدا کنند.

دبیر با اشاره به این‌که مقدمات و مطالعات اولیه انجام شده است، افزود: با جانمایی ایستگاه‌های جدید به‌زودی عملیات عمرانی احداث ایستگاه‌ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در رابطه با اعتبارات ایستگاه‌های جدید در بخش جنوبی خط 6 مترو مشکلی وجود ندارد و پیش‌بینی بحث اعتباری آن شده است و عملیات ساخت ایستگاه‌ها و خطوط مترو در این خط از حدود یک‌هفته دیگر آغاز خواهد شد.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری املاک مورد نیاز شرکت متروی تهران گفت: برای هر ایستگاه حدود 2 هزار مترمربع فضا لازم است که با درنظرگرفتن شرایط محیطی و آسایش شهروندان فضاهای مکانی در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)، میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و صفائیه برای تأمین تجهیزات و کارگاه عمرانی احداث ایستگاه‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای آغاز عملیات عمرانی احداث ایستگاه‌های جدید در بخش جنوبی خط 6 مترو آمادگی لازم را داریم و فضای مورد نیاز تحویل  شرکت مترو می‌شود.

هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز در حاشیه این بازدید برای احداث هر یک کیلومتر خط مترو اعتبار 100 میلیارد تومانی برآورد کرد.

شهردار منطقه 20 به همراه مدیران شهری این منطقه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و مدیر عامل شرکت متروی تهران را همراهی کردند.

مرجان شرف

captcha