رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن و نهج‌البلاغه دارند
کد خبر: 3382694
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
حافظ کل قرآن:

رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن و نهج‌البلاغه دارند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حسن بلفکه، حافظ کل قرآن اظهار کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن و نهج‌البلاغه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن بلفکه، حافظ کل قرآن از شهر درود استان لرستان که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین‌(ع) کاشان در سال تحفیظی 94 – 93 در مدت یکسال کل قرآن را حفظ کرده است، گفت: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه واهل بیت(ع) دارند.

وی که سال 1368 در شهر الیگودرزمتولد شده و از شهر درود استان لرستان در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان حضور یافته، تصریح کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، همکاری دولت، رسانه‌ها و مردم ضروری است.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به نقش مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در تربیت دینی خود گفت: خیلی خوب است که در این مؤسسه، علاوه بر قرآن، کتب حدیث به‌ویژه نهج‌البلاغه تدریس می‌شود.

بلفکه با بیان اینکه در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه، خیلی بهتر از گذشته، توانایی لازم برای ترجمه و درک معارف و مفاهیم قرآن پیدا کرده است، گفت: توکل به خدا، همت و خواستن، تلاش و صبر از الزامات یک دوره حفظی خوب است.

وی با بیان اینکه تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی در این یکسال خوب بود، گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ام در این یکسال، حفظ خوب و کامل قرآن کریم بود.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه معیارهایش در انتخاب دوست، همسر و روش زندگی با قبل از حفظ، تفاوت کرده است، تصریح کرد: الان انتظار دارم که دوست و همسری اهل نماز، صادق و مقید به احکام قرآن داشته باشم و قبلاً این مسائل برایم مهم نبود.

بلفکه مهم‌ترین دغدغه‌اش بعد از حفظ قرآن را ادامه تحصیل در رشته‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین برنامه‌ام در شهر ومحله خودمان، شروع فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان یک مبلغ قرآنی می‌تواند در خانواده، جمع دوستان و به تبع آن در جامعه نقش ایفا کند، گفت:حفظ قرآن توسط من باعث شده که بعضی از اطرافیانم به حفظ و تلاوت قرآن کریم علاقه‌مند شوند.

بلفکه شبکه قرآنی سیما را از مهم‌ترین مشوقین خود در راه حفظ قرآن دانسته و در پایان گفت: قرآن «کلام الله» است؛ قرآنی که تمام آن عزیز است.

گفتنی است، همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در 9 خردادماه سال جاری، 18 جوان نمونه ایرانی از اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه کشور در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فارغ‌التحفیظ شدند.

captcha