پیکر مطهر آیت‎الله مؤیدى قمى شناسائى شد/ حجت‎الاسلام قلی‌پور در لیست مفقودین
کد خبر: 3385071
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

پیکر مطهر آیت‎الله مؤیدى قمى شناسائى شد/ حجت‎الاسلام قلی‌پور در لیست مفقودین

گروه حوزه‎های علمیه: پیکر مطهر آیت‌الله محمدرضا مؤیدی قمی، استاد تفسیر حوزه شناسایی و به میهن اسلامی بازگشت اما حجت‎الاسلام قلی پور در لیست مفقودین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله محمدرضا مؤیدى قمی جزء مفقودین فاجعه منا بود که پیکر مطهرشان پس از 18 روز شناسائی وبه میهن بازگشت.
آیت‌الله محمدرضا مؤیدى قمی از اساتید اخلاق و تفسیر بود. آن عالم جلیل القدر عمر بابرکت خودرا وقف تشنگان علم، تهذیب نفوس، تربیت شاگردان وپرورش عالمان کرده بود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله مویدی قمی و حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‎پور از استادان حوزه به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین زرگریان از اعضای دفتر آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی از جمله روحانیون و استادان حوزه بودند که در حادثه منا جزء لیست مفقودین و قربانیان قرار گرفتند که حجت‌الاسلام زرگریان در زمره گروه‎های نخست شناسایی و وارد میهن شد.

اما در سوی دیگر از سرنوشت آیت‌الله مویدی قمی و حجت‌الاسلام قلی‌پور که از بعثه آیت الله حکیم اعزام شده بودند خبری در دست نبود تا اینکه امروز از سوی ستاد بزرگداشت آیت الله مویدی قمی خبر شناسایی آن مرحوم اعلام شد ولی بر اساس آخرین گفته های بردار حجت الاسلام قلی پور به ایکنا هنوز ایشان در لیست مفقودین حادثه منا است.

فرزند آیت الله مویدی دو روز قبل در گفت وگو با ایکنا از پیگیری جدی اعضای آن مرحوم برای شناسایی ایشان و حضور در فرودگاه و دیدار با مسئولان مربوطه خبر داده بود.

خبرگزاری ایکنا در روزهای اولیه حادثه منا از احتمال زیاد ارتحال این استاد تفسیر خبر داده بود. این خبرگزاری ضمن تسلیت ارتحال این استاد حوزه، برای بازماندگان آن مرحوم اجر و صبر از خداوند مسئلت دارد.
آیت‌الله مؤیدی قمی در سال 1320 هجری شمسی در شهرمقدس قم دیده به جهان گشود و در عمر با برکت خویش به تلاش در حوزه تبلیغ اکتفا ننموده، ایشان مدتی در دانشگاه امام حسین(ع) در تهران به تدریس مشغول بودند و چند سال در دانشگاه زاهدان مشغول تدریس گردیدند و برگزاری درس اخلاق و همکاری جدی با مجمع عالی تفسیر از جمله خدمات آن مرحوم است.

گفتنی است ستاد بزرگداشت این استاد تفسیر اعلام کرد که مراسم ویژه ارتحال آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

captcha