ظهر دلنشین «حاج تقی داوودی» خادم قرآن و عترت برگزار شد
کد خبر: 3386396
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
امروز در خبرگزاری ایکنا؛

ظهر دلنشین «حاج تقی داوودی» خادم قرآن و عترت برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: ظهر دلنشین «حاج تقی داوودی»؛ خادم قرآن و عترت امروز ۲۶ مهرماه در سالن جلسات سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و به همت کانون خبرنگاران نبأ برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، ظهر دلنشین مرحوم تقی داوودی، ظهر امروز 26 مهر‌ماه در سالن جلسات سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در این نشست 4 فرزند این مرحوم به همراه دو تن از قاریان قرآنی و یکی از نزدیکان این مرحوم حضور داشتند و فرزندان وی از خاطرات این فعال قرآنی سخنانی گفتند.

مرحوم تقی‌ داوودی را اکثر قاریان قرآن به عنوان یکی از مشوقان عرصه قرائت قرآن می‌شناسند؛ فردی که در مجالس قرآن بسیاری حضور مستمر داشت و با شجاعت و با مدح خاصی به تشویق قاریان قرآن می‌پرداخت.

ایزدی‌پناه که یکی از قاریان قرآن اعزامی به حج تمتع بوده است نیز یکی از میهمانان این نشست بود که علاوه بر بیان خاطراتی از آن مرحوم، بخش‌هایی از تشویق‌های وی را برای حضار پخش کرد که صوت مربوط به این تشویق‌ها در کنار گزارش کامل این مراسم متعاقبا ارسال می‌شود.

فرزندان مرحوم داوودی نیز علاوه بر بیان ویژگی‌های پدر، به بیان خاطراتی از مرحوم پرداختند که هر کدام از آن‌ها، ناگفته‌های بسیاری از این فعال قرآنی و این خادم ثقلین داشتند.

مرحوم داوودی، سال 1326 در کربلا دیده به جهان گشود و عمر با برکت خویش را صرف قرآن و عترت کرد؛ وی که ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) داشت، توجه به دو محور ثقلین، یعنی قرآن و عترت را تواما محور زندگی خویش ساخته بود.

این فعال قرآنی، حافظ قرآن، نهج‌البلاغه و روایات بسیاری از ائمه اطهار بوده است و تشویق‌های ویژه او از فعالان قرآنی و قراء کشور زبانزد قاریان قرآن بوده است.

وی یکی از گمنامان عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده که تلاش‌هایش در زمینه بسط فرهنگ قرآنی و ایجاد راه‌هایی در زمینه بهره‌مندی از تربیت قرآنی، مورد توجه و موفقیت‌آمیز بوده است؛ مرحوم داوودی شهریور‌ماه امسال به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

تصاویری از زندگی این استاد بزرگ، صوت‌هایی از انواع مدح قاریان توسط این مرحوم، فیلم‌هایی از حضور وی در مراسم و مجالس قرآنی به همراه گزارش تکمیلی ظهر دلنشین امروز متعاقبا ارسال می‌شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
pldn
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۱۸:۴۱
0
0
من با ایشان رفیق بودم بسیار مهربان قرآنی و اهل بیتی ع رحمه الله
captcha