تدوین آئین نامه داخلی کمیته پایش در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3445991
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به زودی محقق می‌شود؛

تدوین آئین نامه داخلی کمیته پایش در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه حوزه‌های علمیه: کمیته پایش در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، عضو صاحب‌نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: کمیته پایش با هدف پایش دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و کمیسیون‌های چهارگانه آن تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: احکام این کمیته که آقایان حمید محمدی و انجم شعاع نیز در آن عضویت دارند، صادر شده است و کار تدوین آئین نامه داخلی نیز به زودی انجام خواهد شد.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی چند کمیسیون دارد که شامل؛ پژوهش و آموزش عالی با ریاست وزیر علوم، آموزش عمومی با ریاست وزیرآموزش و پرورش و تبلیغ و ترویج با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سه کارگروه ویژه برای بررسی این اسناد تشکیل شده است و ایجاد کمیته پایش نیز در جلسه 4 شهریور مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شده بود.

اجرای پروژه علمی روش تفسیری شهید صدر

مدیرگروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگو از اجرای طرح روش تفسیری مرحوم شهید صدر خبر داد و گفت: این طرح در گروه و مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم به تصویب رسیده است.

بهمنی عنوان کرد: طرح بررسی و نقد روش تفسیری مرحوم صدر با تاکید بر انتاج نظریه بودن روش برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایشان با صراحت اعلام می‌کند که باید روش تفسیری‌ای را به کار بگیریم که منتج به نظریه باشد و در قبال نظریات رقیب نظریه اسلامی را تقویت کند.

مدیر گروه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: ویژگی روش تفسیر مرحوم صدر آن است که علاوه براینکه نمونه نظری بیان کرده که روش آن تفسیر موضوعی است نمونه عملی هم دارد که از جمله آن سنت‌های تاریخی در قرآن کریم است.

وی افزود: ایشان از جمله معدود اندیشمندانی است که با تتبع دقیق علمی و با بهره‌گیری از تفسیر موضوعی به دنبال نظریه‌سازی و نظریه‌پردازی از قرآن برای رفع نیازهای دوره معاصر بوده است، روشی که امروز بیش از پیش به آن احتیاج داریم.

پروژه مطالعات خاورشناسان

بهمنی همچنین از اجرای کلان پروژه مطالعات خاورشناسان درباره قرآن در این گروه خبر داد.

captcha