فرامین ‌رهبری در ‌برجام ‌‌«حجت» است
کد خبر: 3446017
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

فرامین ‌رهبری در ‌برجام ‌‌«حجت» است

گروه سیاسی: نایب‌رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه داد عده‌ای با تفسیر اشتباه از برجام در جامعه افتراق ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، حجت‌‌الاسلام وحید احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه برجام روز گذشته، 16 بان‌ماه در نشستی با عنوان «برجام، فرصت‌‌ها و تهدیدها» در شهرستان هرسین با بیان این که ایران قدرت بلامنازع و برتر منطقه‌ای است، گفت: ایران یک کشور تأثیرگذار در عرصه‌ بین‌المللی است و قدرت‌های جهان اذعان دارند که ایران بخشی از راهکار رفع مناقشات منطقه ‌ای و جهانی است.

منتخب مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود مؤلفه‌ های مختلف قدرت به‌ویژه قدرت و توان موشکی نیروهای مسلح، کشور را به جایی رسانده که غرب در بحث هسته ‌ای مجبور به مذاکره با ایران شد.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی تاریخچه شروع فعالیت‌‌های هسته‌ای در ایران و چگونگی مشارکت غرب در ایجاد، توسعه و تجهیز نیروگاه‌‌های هسته‌‌ای در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و عضویت کشور ایران در NPT و تبعیت کامل از قوانین و مقررات این سازمان را مورد اشاره قرار داد.

وی تصریح کرد: غرب و اسرائیل زیر پوشش کنوانسیون‌های خودساخته بر فعالیت‌‌های غیرقانونی و زرادخانه‌های هسته‌ای خود صحه می‌ گذارند و استفاده از این انرژی را حق خود می‌‌دانند، اما حتی با تدریس دانش هسته‌ای در ایران مخالف هستند.

احمدی اظهار کرد: آن‌ها با استفاده از راه‌های مختلف سعی دارند مانع دسترسی ایران به انرژی هسته‌‌ای برای فعالیت‌‌های صلح‌‌آمیز باشند و با قدرت تبلیغاتی و رسانه‌های خود فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور را برای همه جهانیان به‌عنوان یک تهدید بالقوه جلوه داده‌اند.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی افزود: برجام یکی از پیچیده ‌ترین سندهای بین‌المللی است که توان بالای تیم مذاکره و درک دقیق و صحیح از آن توسط این تیم در تدوین آن بسیار تأثیرگذار است.

وی از فرامین مقام معظم رهبری در مقوله برجام برای این کمیسیون به ‌عنوان حجت یاد کرد و گفت: نباید اجازه داد عده‌‌ای با تفسیر و اشتباه محاسباتی از برجام باعث افتراق در جامعه شوند.

captcha