اعلام زمان برگزاری هفته‌ قرآن و عترت در استان‌ها/ یادواره شهدای قرآنی در ۵ استان برگزار می‌شود
کد خبر: 3455601
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

اعلام زمان برگزاری هفته‌ قرآن و عترت در استان‌ها/ یادواره شهدای قرآنی در ۵ استان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کشور به تشریح زمان‌های برگزاری این هفته در هشت استان پرداخت و گفت:‌ این هفته به ترتیب در استان‌های فارس، جنوب کرمان، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مازندران، اردبیل و ایلام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی حفیضی، دبیر اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کشور عصر دیروز، 30 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: هفته قرآن و عترت در 8 استان کشور در 12 رشته شامل 8 بخش رقابتی و 4 بخش غیررقابتی در سال جاری برگزار خواهد شد.
وی به تشریح زمان‌های برگزاری این هفته در هشت استان کشور پرداخت و گفت: فارس نخستین استانی است که هفته قرآن و عترت را در تاریخ 18 تا 24 آذرماه برگزار خواهد کرد و بعد از آن جنوب کرمان از 28 آذر تا اول دی، کردستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه نیز به‌صورت همزمان 26 دی تا 2 بهمن، مازندران هفته اول بهمن، اردبیل 3 تا 8 بهمن و ایلام 5 تا 11 بهمن‌ماه میزبان هفته قرآن و عترت خواهند بود.
وی با اشاره به عناوین بخش‌های رقابتی ابراز کرد: جشنواره شعر و ادبیات قرآنی، جشنواره آواها و نغمات شامل اذان، سرود، تواشیح، چاووش‌خوانی و مداحی، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره صنایع دستی، جشنواره هنرهای نمایشی و نمایشنامه نویسی، جشنواره فیلم و فیلمنامه‌نویسی، مسابقه پایان‌نامه‌ها، مقالات و نشریات و مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم هستند که این بخش‌ها به صورت مشترک در 8 استانی مجری هفته قرآن و عترت برگزار خواهند شد.
حفیضی عنوان کرد: همچنین 4 برنامه غیررقابتی این هفته‌ها شامل برپایی نمایشگاه و فروشگاه قرآن و عترت، تجلیل از فعالان قرآن و عترت استان‌، نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و تخصصی و نصب المان‌های شهری در زمینه‌های قرآن و عترت در سطح شهر و یا نامگذاری میادین و خیابان‌های جدیدالاحداث در طول هفته قرآن و عترت به نام‌های قرآن و عترت است.
دبیر اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها در برخی از استان‌ها با توجه به مطالبات استان و درخواست و شرایط آن استان و همچنین ایده‌ها و شرایطی که در این جریان رسیده و مصوب شده است، یکسری برنامه‌های ابتکاری اجرا خواهد شد به عنوان مثال برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود.
وی از برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت در 5 استان کشور خبر داد و گفت: این یادواره در استان‌های فارس، مازندران، اردبیل، کرمان جنوب و ایلام برگزار خواهد شد ضمن اینکه برخی از برنامه‌های دیگر نیز در هفته‌های قرآن و عترت به ابتکار خود استان‌ها نظیر محافل انس با قرآن و ترتیل و تفسیر و یا راه‌اندازی و تقویت موزه قرآن و عترت اجرا خواهد شد.
حفیضی با تصریح اینکه برگزاری کارگاه‌های هنری به صورت ورک شاپ که فارس و ایلام دو استان پیشرو در این برنامه هستند، از دیگر برنامه‌های ابتکاری استان‌هاست، گفت: نواختن زنگ انشای قرآن و عترت در کل مدراس استان، اجرای مسابقات پیامکی قرآن و عترت از صدا و سیما وهمچنین قرآن‌پژوهی طبری مختص استان مازنداران از جمله این برنامه‌های ابتکاری و خاص است.
دبیر اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کشور در پایان هدف از اجرای هفته قرآن و عترت را ارائه همه جانبه توانمندی‌های قرآن و عترت یک استان در طول هفته قران و عتر ت و ایجاد یک موج و شور و نشاط قرآن و عترتی در استان‌ها عنوان کرد.

captcha